• längtar74

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Emsie - stort, stort grattis!! Vilka underbara nyheter

Attack - extra kram till dig. Det besked ni har fått är så oerhört grymt. Vi fick samma besked, men vid första besöket i samband med utredning. Det är verkligen som om någon drar undan mattan för en. Jag känner så med er o förstår att det känns tungt.

Men - ni verkar ju ändå ha en klok och förstående läkare som rekommenderar nytt blodprov?

Jag förstår så väl att ni inte är redo att lämna IVF. Det är en tuff resa att komma tillfreds m ÄD - åtminstone var det så för mig. Men nu när jag ligger i soffan o känner ett vagt illamående så är jag bara glad över att vår resa går åt rätt håll:) Jag hoppas att du förstår vad jag menar - det är inte så att jag gjorde glädjeskutt inför ÄD. Vi fick själva ok på att göra sista IVF bara för att känna att vi på något vis uttömt den möjligheten. Och det var efter långa diskussioner m läkare o blodprov varje månad för att vänta in ett bra FSH-värde. Det kan ju som sagt variera!

Jag håller alla tummar för att din kropp hittar balansen under våren så att du får den där underbara vinstlotten som vi alla längtar efter. Stor kram!

• längtar74

Linn - ge inte upp! Hoppas, hoppas så att det bara är din kropp som är lite seg i starten med hcg-värdet. Håller alla tummar och tår för dig.

Och samma sak för dig, Poussin - deet är fanimig er tur nu, tjejer!

lyckligtlottad - välkommen tillbaks från mig med. Har ni gjort medgivandeutredning för adoption också eller är ni än så länge "bara" medlemmar i en organisation? Vi velar lite när det gäller om vi ska gå vidare med medgivandeutredning. Nu har vi ju fått ett plus, men det känns oerhört långt kvar till att vi är framme, så jag är lite nojig över att stänga någon dörr för tidigt. Förstår att ni har en jobbig tid bakom er med ÄD, men jag tror precis som Linn att uppehållet har gjort er gott. Så även om det låter lite konstigt: roligt att höra att ni är på gång igen

Pölsan - njut, njut, njut av er underbara semesterresa. Brasilien låter helt fantastiskt!

Igår var första dagen som jag på allvar kände av något litet illamående. Tänk om det här faktiskt funkar? Ser fram emot VUL på torsdag med mycket skräckblandad förväntan. Jag är på något bisarrt vis inställd på allt mellan 0-2 hjärtljud. Jag kan nog än så länge inte riktigt tro på det här. Man kämpar och kämpar och bryter ihop och sörjer och skramlar ihop lite nytt hopp och kämpar och kämpar igen - och lär sig på något overkligt sätt att leva med det. Och sedan - kan det på riktigt vara så att vi ska få hitta tillbaks till livet och oss själva?

Har sagt det förr men måste säga det igen: den här tråden är fantastisk. Jag tycker att vi alla är helt enastående som hänger i. Och visst, vad annat kan man göra? Men det kommer att ge resultat - vi kommer allihop att få bli det som vi längtar efter. Mammor! Och jäklar i mig i vilka strålande starka mammor vi kommer att bli!

Många söndagskramar till er alla,

• längtar74

Bullen - lycka till i morgon! Och fundera inte en sekund till på vinet. Förhoppningsvis så får du om ett par veckor besked om att du inte får dricka vin på länge

• längtar74

Åh, vad mycket som händer i tråden!

Poussin - äntligen!!! Vilken fullkomligt underbar nyhet! Stort, stort grattis

Bullen - vilken fantastisk skörd! Håller tummarna för ET idag.

Rocktroll - håller tummarna för ditt ET idag!

VASL och Kattflickan - grattis till ÄP, håller tummarna för att allt går bra o att ni båda får tillbaks finfina embryon snart.

Ciara - lycka till på ÄP!

Det känns som om det kommer att bli ett bra år i tråden med många fina plus!

Kramar till er alla.

• längtar74

Linn, så tråkigt att höra att det inte funkade. Förstår att det blev ett märkligt avbrott i semestern. Men samtidigt kanske skönt att vara borta - och bara kunna vara lite? Sköt om dig o rusta kropp o själ för nästa försök.

Kattflickan - vad roligt att du fick tillbaks två! Så då är du dubbelruvare nu? Grattis till PUPO:)

• längtar74

Hej tjejer, var på VUL alldeles nyss. Ett hjärta!! Vi satte tillbaks två, men det verkar som om bara en har klarat sig. Bara och bara, förresten: det finns något som lever och växer!! Nu in på heldagsmöte m jobbet - tror inte att jag kommer att vara den skarpaste kniven i lådan idag Så lättad! Och glad. Men faktiskt mest lättad.

Kramar!

• längtar74

Tack för grattis

VASL - VUL går från v6 ungefär (det är då man kan se hjärtat). Men det kan vara svårt att hitta ibland så tidigt.

Jag har också progesteron vagitorier o tycker att de har funkat hur bra som helst.

• längtar74

Pp08 - grattis!! Så otroligt härligt!

Lillamillan - jag blev så ledsen att läsa att det inte funkade. Stor kram till dig.

Alla bittra, fula o elaka känslor som kommer är helt naturliga. Jag har varit så tacksam över den här tråden många gånger eftersom jag kunnat kräka ur mig allt det där som är svårt att säga. Här finns förståelse. Ha tålamod med er själva. Och försök komma ihåg att allt det här som vi går igenom kommer att ge oss en jäkla styrka att ta oss an livet. De där som bara seglar fram (om de nu finns...jag tror nog egentligen att alla har sina bekymmer) har visserligen sluppit en hel massa sår på vägen, men de har heller inte lärt sig en tiondel av allt det vi vet. Och då menar jag inte den fullkomligt bisarrt detaljerade kunskapen om hormoner o behandlingar, utan framför allt det vi vet om oss själva och vår förmåga. Vi klarar av det här allihop - kom ihåg det!

Många stora kramar med massa pepp till er alla!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH