• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Alltså det här med att vara gravid det är visserligen det underbaraste jag varit med om, men oxå det mest stressande och oroande jag varit med om! Har inte känt några fosterrörelser alls! Absolut NADA sen i lördags kväll. Ringde 1177 i söndags kväll och hon sa att de skulle koppla mig till förlossningen. De förstod ju mn oro och vi fick komma in på ul direkt, allt såg bra ut och det lilla hjärtat slog för fullt. Men jag känner absolut ingenting fortfarande!!!!!! Jag är så hispig nu att jag inte ens sover på natten utan försöker koncentrera mig på att känna något istället! Så graviditet=Bästa och värsta jag vart med om! Trodde nog aldrig riktigt på alla som sa att från det du ser ett plus på stickan så oroar du dic resten av livet sen. Nu vet jag vad de snackar om. Hur går det för er alla andra?

• Frazze

Helt förkrossad! Inga fosterrörelser på tisdag och ytterligare ett ultraljud visade att vår lilla fis blivit en ängel och flyttat till bebishimlen. Nu ligger jag här helt bedövad förkrossad på förlossningen och har börjat bli igångsatt. Vi trodde nog att vi var rätt så säkra nu i graviditeten, men så var inte fallet. Tur att min man är den underbaraste i hela världen, utan honom skulle jag inte klara mig. Hoppas ni andra hhar bättre tur! Kram

• Frazze

Tack för era fina ord! Eftersom att det hände i v24 så var det inget missfall utan spädbarnsdöd. Vi vet inte vad som hände, men vi vägrar att obducera. Den 24/7 kl 10.19 så föddes vår vackra lilla änglaflicka Elly, Ann, Elisabet, May. Hon var 34 cm lång och vägde 625g Hon är så vacker <3 Vi är stolta men förkrossade föräldrar till vårt första barn! Hon ska få en riktig begravning i en familjegrav så att den dagen det händer så återförenas vi i himlen. Jag har beställt en rosa dockklänning till henne som hon ska ligga i och en vit kista. Allt ska vara rosa och vitt. Såg i min dröm att pappa alltså Ellys morfar höll henne i sin famn och sa att han ska ta hand om henne. Han lade henne i en vit fin vagga i babyrummet som han gjort i ordning. Jag vet att hon är trygg och säker, men det skulle ju ha vart vår uppgift. Att komma så långt i en graviditet och sen bli snuvad på lyckan är det värsta. Jag hoppas ändå att vi får chansen att fortsätta med våra två sista försök med ivf och sen tar vi alla pengar vi har tills vi förhoppningsvis får ett litet hjärta till. Elly ska få ett syskon! Kram på er alla och tack för att ni finns <3

• Frazze
    weeme skrev 2014-07-31 20:23:45 följande:

Själv deppar jag i dag då det konstaterades vid UL att graviditeten avstannat. Hur vi går vidare vet jag inte men jag vill ha en bebis!! Snuvad på konfekten igen, MA som vanligt. Ska försöka få avslutat det här så fort som möjligt så vi har en chans igen

Jag beklagar verkligen! Jag vet hur du känner dig, speciellt det där med att försöka igen. Jag vill läka och sen försöka igen! Är det någon som vet hur lång tid mellan en "födsel" och när man får försöka igen? Kan jag bara kontakta kliniken igen? Jag vill hedra Elly, men jag med min URDÅLIGA äggreserv känner stressen. Jag hoppas verkligen att jag får försöka igen. Jag hoppas att allt går bra för dig Zwillinge med ditt ägg! Och weeme jag hoppas att du lyckas igen och att det går vägen nästa gång. Kram på er alla!
  • Frazze
    weeme skrev 2014-08-04 12:57:55 följande:

Tack för stöd...

Man behöver inte vänta Frazze, vet jag av erfarenhet har ju några MA i bagaget. Får man mens igen så är det läkt så att säga. Så har de sagt till mig. Känslomässigt är en annan sak, men jag har inte tid att vänta. Man kan ju faktiskt tänka att man hedrar sitt döda syskon (i ditt fall) med att INTE deppa ihop utan gå vidare- jag vet inte. Man sörjer ju inte mindre för att man försöker få ett barn till!  Sorgen bär man ju med sig hela livet...

Jag ska försöka få ut det här jag bär på hur nu det ska gå till, till att börja med. Bråka med sjukvården, det är så kul. Min fasa varje gång jag blir gravid att jag måste kontakta de otrevliga varelserna på GYN som helt saknar empati och normalt hyffs.

Ja visst kommer vi att bära sorgen med oss genom hela livet, men precis som du så har vi inte tid att vänta. Min äggreserv låg på 0,2 förra året i Maj så över ett år senare så vet man ju inte vad den ligger på. Funderar på om de testar det än efter det att de kommit på att testerna visade fel?

Jag hoppas att de låter mig testa igen med mina egna ägg i alla fall. Ringde kliniken idag och frågade och hon som svarade sa att hon skulle ringa upp mig igen när hon fått svar från doktorn. Jag hoppas på att få göra ett försök till innan jul nu. Om jag nu får tillbaks min mens??? Det är ju inte 100% säkert att man får det nu.

Hade det inte vart för äggreserven hade jag nog gärna väntat ett tag ändå. Kör stenhårt med Borago och vanliga vitaminer nu. Och efter denna månaden så ska jag sätta igång och träna stenhårt! Jag hoppas så på att bli gravid igen

Weeme Det där med att bråka med sjukvården händer typ bara i detta landet tror jag. Jag har försökt att få några tester tagna, men icke då! Det är för att allt kostar pengar och det finns inga längre tyvärr. Jag hoppas att de inte bråkar med dig för mycket nu och att vi kan skriva in oss som gravida snart igen! Kram
  • Frazze
    weeme skrev 2014-08-04 22:10:39 följande:

Frazze, jag håller med om att vänta. Efter min första ofostriga graviditet och efterföljande cytotec katastrof med två månaders blödning väntade jag tyvärr för länge med att försöka igen för jag blev så "ärrad", tiden gick.. Jaja, lätt att vara efterklok. Jag hade gärna väntat längre då, och nu med av många andleningar men tiden finns ju inte! I morgon ska jag till GYN och har ångest light, jag vet att redan i receptionen sitter en otrevlig skata, nej HÄXA och tar emot. Otrevligare människa har jag sällan mött och då har jag ju tyvärr behövt göra det i mina mest sårbara situationer i livet. En dag när jag känner mig stark borde jag gå dit och ge henne en fet käftsmäll och be henne byta jobb. Kuratorn sa att det tyvärr inte bara var jag som pratat om henne. Får man ha kvar sina jobb när man beter sig hur som helst inom landstinget?? Hoppas haggan har semester.

Ja, jag är bitter. Har haft magsjuka och sambon börjat jobba. Livet är pest. Punkt.

Men i dag har jag fått mer kramar än någonsin av lilla dottern, har hon månne ett sjätte sinnelivet är såklart inte bara pest.

Hahahaha! Förlåt jag kunde bara inte låta bli att skratta åt vad du skriver, även om bakom liggande orsak är tragisk. Ja tänk om man ändå finge dela ut en fet käftsmäll ibland, hur mycket bättre man skulle må då! I alla fall tillfälligt. En del människor har verkligen fel jobb! Hur kan man bara vara så okänslig och otrevlig i sådana här situationer? Född utan hjärta och förstånd! Bitch! Jag ska kämpa med blod svett och tårar för att få mina två sista försök av ivf. Sen så kör vi väl med äggdonation då!
  • Frazze

Suck! Jobbig helg med mycket känslor! Många magar i vädret, barnvagnar och många bebisar överallt. Ena stunden är man stark och i nästa sekund så bryter man ihop totalt. Inväntar telefonsamtal från kliniken idag el i veckan då jag satt upptagen i telefonen när skötetskan ringde sist hoppas på positiva svar för jag orkar inte med en motgång till just nu. Hur går det för er? Zwillinge hur har det gått? Är du helt 100 på att det är - och Weeme jag SKA försöka med mina egna ägg först innan jag tar ÄD, men en bebis ska vi ha så blir det ÄD så fine with me! Pengar har vi till många försök. Styrkekram till er alla!

• Frazze

Ja oh ja! Jag har börjat med alla vitaminer och borago. Jag ska börja med detox så snart vi vart iväg på bröllop uppåt landet.

Jag är lite osäker på när man får börja träna efter en förlossning, så jag har inte börjat med det än, men det kommer det med.

Ska göra allt som jag gjorde innan förra ivf försöket för det funkade ju då. Jag fick ut två guld ägg som i alla fall resulterade i en graviditet.

Ska köra rödbetsjuice med morot och gurkmeja i och sluta med socker svårt när det är socker i allt.

Jag vet precis vad du menar Zwillinge! Har haft 4 vänner som fått barn i år än så länge! Och har en kusin som precis fått nu och så inväntar vi en kompis som var beräknad igår och min lillebror och hans tjej ska ha i veckan. Sen en gammal vän till mig ska ha i oktober och en i december. Har du något barn innan? Eller är du som jag helt barnlös? Har du försökt med ÄD? Eller vill du inte det? Kram

• Frazze
    Hannah8401 skrev 2014-08-10 15:33:34 följande:

Zwillinge, vad tråkigt att inte pergokuren fungerade. Men pergo har ofta effekt cyklusen efter också, tänk på det! Så blev min son till

Frazze, jag förstår att du bryter ihop, jag hade inte orkat något. Jag beundrar dig för din kämparglöd och för att du klarar dig. Men man har väl inte så mycket val.

Det där med träning efter födsel är nog individuellt, jag var på gymet 6 dagar efter förlossningen och tränade tung styrka. Men då hade jag gjort det under hela grav också. Jag tror det har mest med bäckenbottenmuskulutaren att göra, är den stark är det inga problem. Men är den inte det så ska man akta sig, då kan man få framfall tex. Det vill man ju inte.

Försöker ni förresten naturlugt också du och din man? Eller är det bara ivf ?

Hur länge hade ni provat innan Elly?

Vi försökte ju lite till och från i 5år el 4 år med uppehåll inför bröllopet då. Men sen fick jag hormonproblem och fick kronisk svampinfektion som kom månad efter månad i 2 år tills jag blev gravid, då satte progesteronet stop för det. Är precis DÖDSOROLIG att det ska komma tillbaks nu direkt när jag inte är gravid längre.

Men mina underbara kämparvänner jag fick samtal från kliniken idag!!!!!! Vi får försöka igen!!!!!! Lyckan är stor här mitt i sorgen. Vi kommer inte att berätta för någon när vi får försöka igen och om det tar sig, för jag orkar inte med något mer negativt nu. Men nu vet ni att vi får försöka igen KRAM på er
  • Frazze

Ok jag är dåligt insatt! Jag kan inte alla dessa termer och förkorttningar. Vad är FET (Mer än jag )(nä jag väger mindre nu än när jag blev gravid!) och Blastocyst för något? Vad det än ät så lycka till kattflickan!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH