• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Intressant att du upplevt detsamma Castor! Min gynekolog sa att det har visat sig i studier att kvinnor med en menscykel som är lite längre än 28 dagar oftare är mer fertila. Mina sena ägglossningar har också känts av lite mer. Sista gången jag blev gravid naturligt sa jag till min man att nu är det en sån här sen, fertil ägglossning, nu blir jag nog gravid och det blev jag. Sen gick det ändå inte bra iofs. Då är ju frågan om jag överhuvudtaget har några ägglossningar de gånger ÄL- testet ger tidigt utslag? ÄL-test är ju ingen garanti för att man har ÄL.

Nåja, nu är jag ju gravid via PGD och även om jag gärna skulle vilja ha två barn så har jag insett att det nog inte är en möjlighet och kommer bli så nöjd om vi lyckas få ett friskt barn.

• Kattflickan

Fast om du fick ett svagt streck bredvid teststrecket så var det väl positivt? Köp ett riktigt test istället. Reagerar inte de testen på LH?

• Kattflickan

Linn, jag håller mina timmar för dig! Jag hade inga förhoppningar under min senaste IVF. Innan äggplocket sa jag till barnmorskan att vi skulle ge upp efter det här och gå in på äggdonation. De hade bara sett tre folliklar vid VUL några dar innan. Men ut kom 8 ägg och en rackare är nu 5 cm och finns i min mage.

Jag hoppas verkligen du får lyckas nu!

Millan

• Kattflickan

Germany: Varför skulle du ha svårare att fullfölja en graviditet? Det är inte fler här med lågt AMH som fått missfall än i andra trådar! Din läkare verkar vara ute och cykla!

Vi har bara svårare att få ut många ägg så det blir färre bra kvar i slutändan.

Jag kände mig också knäckt i höstas när jag fick beskedet om lågt AMH. Det kändes som ytterligare en spik i kistan. Läkaren fick det att framstå som att det skulle bli mycket svårare att bli gravid. Sen när jag läste mer på nätet och hittade den här tråden så insåg jag att det inte var kört.

Jag förstår att du är less på barnverkstaden Germany! Jag kände så i våras när jag bara ville skita i allt, ta tjänstledigt och åka på en lång klätterresa.

Linn: Jag hoppas verkligen du lyckas nu! Har du provat att ta dhea?

Jag ska på KUB test på onsdag. Var där i måndags men de hade bokat in mig för tidigt!! Jag hade mardrömmar hela natten och kände mig säker på att något var fel på barnet. Det blev en riktig antiklimax.

Det känns för bra för att vara sant att jag är gravid med ett barn som inte ska kunna ha DS. Väntar hela tiden på bakslaget.

• Kattflickan

Grattis Alohapingla! Jag har också relativt lätt blivit gravid. Har dock andra problem som du säkert läst om i tråden. Vilken vecka är du i? Önskar er verkligen lycka till! AMH är inte allt! 

• Kattflickan

Å så tungt Linn! Förstår att det känns jättejobbigt! Hoppas att ditt enda ägg ändå är bra.

Har du annars funderat på fortsättningen? Dhea? ÄD?

Jag hoppas verkligen att ni lyckas den här gången. Att du får din solskenshistoria!

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Linn: Vilka goda nyheter! Hoppas ägget håller i sig! Jag håller alla tummar jag har! När blir det ET? På måndag?

• Kattflickan

Linn: Grattis! Jag tror mina embryon var 8-celler efter 3 dagar. Är inte det normalt? Så 9 celler är inte så stor skillnad. Såg det bra ut?

• Kattflickan

Oj, jag har glömt skriva här att KUB gick bra. När de räknade in att jag haft foster med DS fick jag risken ca 1:800, om det räknades bort blev risken ca 1:1700. Så jag är nöjd. Min generella risk efter barn med DS var 1: 70, så den risken sänktes rejält. Men framförallt var nackspalten normal och näsbenet syntes. Allt de kunde se såg bra ut. Det känns jättebra att ha passerat KUB!

Linn: Jag glömde skriva att jag verkligen, verkligen hoppas att ditt lilla frö fastnar nu!

Millan

• Kattflickan

Jag tycker du gjorde rätt Längtar! Jag har haft många tankar om mitt genetiska fel och rädslan att överföra det till ett barn. Genetikerna säger att jag inte kommer att göra det, men jag är rädd för att de inte vet allt. Rädd för att mitt barn ska stå inför samma svåra val när den vill ha barn.

Så för mig hade äggdonation varit en lättnad. Nu lyckades vi på sista försöket med egna ägg. Jag hade inte gjort ett tredje försök med PGD utan omvandlat det till äggdonation. Så nu är det bara att hoppas att genetikerna har rätt och att inte mitt barn blir mosaiker. 

Jag är så glad för dig att det funkade med ÄD!

Nu till nästa problem. Jag hade en förkylning i början av graviditeten. En rethosta har efter det satt sig i halsen. Så, nu har det gått 8 veckor och jag gick till läkaren. De hör ett svagt väsljud på lungorna. En misstanke är att jag har fått astma, så jag fick recept på inhalator. Den kan ha blivit inducerad av graviditeten eller förkylningen.

Om inte inhalatorn funkar så ska jag genomgå lungröntgen, känns inte bra alls med ett barn i magen. Jag hoppas det är lindrig astma som går över. Jag har aldrig varit rökare så risken för lungcancer och kol borde vara liten. Lunginflammation känns också otroligt då jag inte haft feber och i övrigt mår bra.Jag cyklar ju utan problem till jobbet varje dag. Det är bara en irriterande retning. Hostan har också blivit bättre de senaste veckorna, även om den inte är bra.  

Millan 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH