• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jegs: Jättetråkigt med minus! Hoppas på någon av era nedfrysta funkar eller att ni kommer snabbt fram i adoptionskön. Kram!

Fråga till er som använt menopur. I princip varje gång jag blandar till den så blir det nån liten droppe uppepå för att det läcker mellan nålen och blandningssprutan. Idag så läckte det mer, fler droppar. Har nån något tips till hur man undviker detta och hur mycket gör det? Antar att koncentrationen blir lite fel? Men det är väl själva pulvret som innehåller de aktiva substanserna, så om det blir mindre vätska borde det bli mer koncentrerat?

Jag frågade förut om det gjorde nåt om det kom en droppe och det sa barnmorskan att det inte gjorde. Men om det som idag spills mer än en droppe då?

Millan-skitirriterad på menopur!  

• Kattflickan

PP08: Tack för ditt svar och att det inte bara är jag som är klantig när jag blandar till. Jag ska nog ringa Huddinge och fråga igen imorgon. Men det enda som borde hända är att det blir lite mer koncentrerat.

Jag är inne på sprutdag 3, tycker jag känner lite molvärk i nedre delen av magen, eller inbillar jag mig?

Småsteg: Antagligen så är det bra med ditt pyre, men man blir så orolig av att få blödningar! Hoppas du slipper det nu.

Millan 

• Kattflickan

Linn: Jag hoppas ni lyckas nu på ert sista försök efter sommaren.

Har ni funderat på äggdonation? Jag har som det. Vi får se hur det här PGD försöket går och hur många friska ägg vi får ut.

Du får ha en trevlig sommar!

Jag är på sprutdag 7 idag. Börjar närma sig. Om en vecka vet jag om vi fick ut några ägg.

Samtidigt planerar vi att gifta oss om några veckor. Bara vi två, själva. Jag köpte en somrig, vit klänning idag att ha på mig.

Millan

• Kattflickan

Fick ut 8 ägg, mycket bättre än jag trodde det skulle gå. Nu hoppas jag de blir befruktade och är friska! Har inte tagit om mitt AMH, men huvudsaken är väl hur man svarar på stimuleringen.

Emsie och längtar: kul att höra att det går bra för er!

• Kattflickan

Hej, jag har ju inte rapporterat hur det gick! 6 av 8 ägg blev befruktade och alla nådde 8-cells stadium och provtogs. Av dessa ägg hade 2 Downs syndrom. 1 ägg föll bort av tekniska skäl och 2 ägg var friska med avseende på DS men de fick inget säkert svar om trisomi 13 och 18 utan måste labba vidare. Ett ägg var friskt och såg Jättefint ut, hade växt till blastocyst. Det sattes in i mig. Idag fick jag höra att de två osäkra hade fryskvalitet så de har frysts in i väntan på ytterligare provsvar. Förhoppningsvis har jag nu 2 friska blastocyster i frysen och en i mig.

Kvinna72: Det enda jag gjorde annorlunda var att jag gått på akupunktur och jag har varit frisk. Förra gången när jag fick ut 4 ägg så fick jag den värsta influensan nånsin samma dag som jag började med sprutorna. Vet inte om det påverkade.

Mba: hur går det med sprutorna?

Missne: Jag är så nyfiken på dhea, har hört om flera där det fungerat! Superbra att du kan ta det inför hösten! Jag är spänd på att höra om dina resultat blir bättre!

Millan

• Kattflickan

Men Mba, du har väl inte tagit sprutorna så många dagar? Jag gjorde vul på sprutdag 9 och då såg de tre äggblåsor som var hyfsat stora, men ändå fick jag ut 8 ägg i slutändan. ska du inte fortsätta med sprutorna några dar till?

Jag förstår hur jobbigt det här känns! Kram !

Jag hoppas du blir hjälpt av dhea,

Millan

• Kattflickan

Tack Germany! Det är först på fredag som jag ska testa och imorgon åker vi till frankrike, så testandet får bli i där. Det kan dröja några dagar innan ni hör något från mig.

Jag har en massa symptom som jag försöker bortse ifrån. Vet att progesteronet kan orsaka en del av dem. Idag mådde jag tillomed lite illa innan vi åt middag. Har gått runt och rapat en massa och magen är mycket uppsvälld. Har blå ådror på brösten också och de är lite ömma. Men ju mer symptom jag märker av desto mer hoppas jag och det är jag rädd för att göra. Försöker förbereda mig på att bli besviken på fredag.

Millan 

• Kattflickan

Tack Germany! Jag ska se om jag lyckas göra ett inlägg om resultatet på fredag. Ni får ha det så bra här hemma!

Kram!

Millan

• Kattflickan

Hej, jag skriver lite kort från flygplatsen i Nice. Jag fick ett starkt positivt gravtest i fredags. Nästan lika starkt som kontrollstrecket, så jag är gravid. Sen dess har jag inte vågat testa igen av rädsla att förstöra smekmånaden. Men jag aka testa igen imorgon bitti och se om det är ännu starkare.

Kramar

Millan

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH