• smurf11

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Ja fy vad tråkigt att kroppen ska börja bli gammal redan!
    Ja, jag ska också bli gravid. Jag kan inte tro att min kropp är för gammal än.
    Jag skulle gärna vänta några år till, om det inte var för åldern.
    Känner mig inte så gammal men...!
    Men ÄD blir det inte för mig. Så man får väl försöka några år till!

• smurf11

Yippii! Nu har jag fått mens två dagar tidigare än jag trott!
    Jag tror jag väntar med IVF försöket till september.
    Vad jag förstått ska man göra vul på tredje dagen innan start med Letrozol!
    Är det någon som gjort det?

Men om vi nu gör ett försök själva, så tänkte jag hoppa över det, dels för att det är stängt på söndag dag 3.
    Men jag vill göra vul på dag 9 för att se vad som hänt!
    Gör ni det på egna försök?

Jag funderar på om man ska våga ta dubbeldos jag har bara tagit enkel förut. Och sedan har jag läst en studie där de tog Letrozol dag 1-9 som tydligen var bra! 

• smurf11
    Frazze skrev 2017-07-21 06:49:55 följande:

Så där, nu har jag testat mig 2 ggr och det blev lika mycket minus denna gången. Bara att inse att mina äggstockar är slut och att det inga mer barn kommer att bli förmodligen. Deppar ner mig idag för jag ska ändå på begravning, så tar vi nya tag i morgon. Dubbel dos kör jag har jag bestämt. Gyn får ge mig nya piller vilket han vill eller ej. Har bestämt att när jag fyller 40 så lägger jag av med egna försök och kör äd! Då har jag gjort vad jag kunnat. 6 månader till sen så får mina äggstockar gå i pension då

Tråkigt!
    Ge inte upp, jag tänker inte ge upp förän jag blir cirka 46 eller 47!
    Jag säger det bara av välmening, det är klart man känner ju själv vad som är bäst! <3
    Där jag gick på akupunktur, hade hon haft en patient som blev gravid när hon var 46 år efter tidigare misslyckade IVF.
    Beklagar begravningen, det är ledsamt! 
  • smurf11

Vad roligt! Då är vi bara två dagar ifrån varandra.  
    Då kan vi kanske följas!
    Tror vi gör ett eget försök denna gång, och vet inte om man vågar fråga efter ett vul ändå?

• smurf11

Grattis vad kul med en liten!

Jag måste bara få fråga vad ni tror!

Nu har jag börjat med en dubbeldos Letrozol!

Tror ni att det syns äggblåsor redan på dag 6 alltså stimulationsdag 4?

• smurf11

Oj tror du att det är så?

Jag som fick tid på torsdag!

För fredag jobbar jag och på helgen har de stängt. Sedan på måndag bör jag få

ägglossning om allt blir, som det brukar.

Tycks också ha hört att man ska äta Letrozol tills äggblåsa är 16 mm!?

• smurf11

Tack Frazze! Ja det är väl bara att hoppas då, för på dag 11 känns det lite sent att göra vul, eftersom jag brukar släppa på dag 11!

• smurf11
    Frazze skrev 2017-07-25 13:21:20 följande:
    Oj brukar du släppa redan på dag 11??? Jag körde kombo letrozol och menopur och då skulle jag släppa typ dag 15 el 16 tror jag min gyn räknade det till. Jag kollade ej med äl stickor för där fanns två äggblåsor så jag var nöjd och vi körde på bara med varannan dag. Blev inget ändå! Får hoppas på denna gången då istället.
    Ja jag har haft det så tidigt i min vanliga cykel men man vet ju aldrig.
    Jag får väl se efter i morgon efter ultraljudet, om det finns något ägg då kan man väl räkna på ett ungefär när det blir ägglossning!
    Blir det ett eller två ägg testar vi nog själva. Och fler ägg brukar det väl inte bli av Letrozol?
    Ja nu får vi hoppas att det tar sig för oss!
  • smurf11
    emhu skrev 2017-07-27 11:27:15 följande:

Åh så tråkigt att det slutade i ett missfall :( men ändå, precis som du säger - fantastiskt att det tog sig!

Jag kämpar vidare med mitt näst intill obefintliga amh-värde. På senaste undersökningen i början på juni syntes inga äggblåsor alls och vi blev rekommenderade äggdonation. Ska tillbaka 15 augusti för att göra en ny undersökning och se om det finns några äggblåsor.

Är det någon av er som vet om man kan trigga kroppen att skapa äggblåsor på något sätt? Eller är det helt kört om ägganlagen är slut? Har försökt att läsa på massor om hormoner i sommar för att försöka optimera våra chanser.

Hade dock sjukt ont i höger sida för två dagar sedan så kanske finns det en chans att det var en ägglossning då *hoppas*.

Jag vet inte hur man triggar äggblåsor. Men jag har funderat på om man skulle prova Letrozol från dag 1 till 9, om det blir fler äggblåsor då!?

Har du använt Letrozol någon gång?
  • smurf11

Nu har jag varit på vul men jag vet inte om det tvär växer nu efter man slutat med Letrozolen idag. En blåsa på vänster 10 mm och två på höger 6 mm.

Slemhinna 6 mm.

Det låter så små!

• smurf11
    germany skrev 2017-08-15 06:44:38 följande:
    Det går också att testa DHEA, som kan förbättra äggkvaliten. Ofta höjs också testosteronhalten vid intag av detta preparat. 
    Läkare kan skriva ut det i Sverige och då heter det Prasteron.
    Jag har testat Prasteron och ångrar det verkligen. allt blev fel.
    Det kanske passar bättre till de som har PCO, eller?
  • smurf11

Jag fick en menscykel på 14 dagar som annars brukar vara är 25/26 dagar. Gyn hittade knappt mina äggstockar och det fanns inga ägg alls. Annars har jag alltid haft cirka 3 ägg i en ostimulerad cykel. Blev alltså inte gravid, allt kändes fel.
    Och efter det var FSH högt och AMH lågt, det kanske det hade varit ändå men mycket sämre värden än året innan.

• smurf11
    Nube skrev 2017-09-07 10:27:13 följande:

Idag var jag på vul och jag hade en större äggblåsa, tre mellanstora och tre mindre. Den största kommer vi troligen missa så vi satsar på de tre mellanstora. Äggplocket är nästa tisdag, känns nervöst men är tacksam att vi kan gå vidare till plocket. Håll tummarna att allt går bra! :)

Jag undrar, är det ingen risk att när den största släpper, släpper inte de andra också då?
    Jag hoppas verkligen allt går bra för dig nu. Det är så roligt när man hör talas om framgångar, så vi alla orkar fortsätta kämpa! 
    Jag ska nog själv starta med en ny stimulering.
  • smurf11
    Nube skrev 2017-09-11 09:19:35 följande:
    Hm jag vet faktiskt inte men läkaren sa ingenting om det utan tyckte att vi ka fokusera på de mindre. Men jag hoppas inte att alla släpper! Men idag har jag känningar i äggstockarna så nåt händer där, imorgon får vi veta vad... känns nervöst, hoppas iaf få ut några bra ägg.

Ska du köra lång eller kort protokoll? Hur många gånger har du försökt?

Håller med dig, vi behöver lite framgångshistorier för att tro att det kan gå! Lycka till :)
    Jag ska bara använda Letrozol innan IVF. 
    Det blir väl troligtvis bara ett ägg eller två i bästa fall. Men det är väl den enda chans vi har.
    Gonal F passade inte mig trodde de.
    Lycka till nu i morgon!
  • smurf11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-11 10:12:48 följande:
    Kul att du är igång igen! Hoppas på glada nyheter från dig snart:)

Äggen släpper ju inte eftersom du tar Orgalutran men däremot så kommer den stora äggblåsan troligtvis vara övermogen,det var nog så han menade. Kommer gå finfint det där!

Själv åker jag till Ava Peter om 2 veckor för ÄD. Första UL idag så hoppas kroppen samarbetar nu bara.

Lycka till imorgon!!
    Kan man då alltså ha vanliga bra blåsor med ägg, som blir tomma när de är övermogna?
    Man vill veta hur allt fungerar, så man har många konstiga funderingar!
    Lycka till med ÄD!
  • smurf11
    Frazze skrev 2019-06-03 13:18:06 följande:

Jag gjorde 2 korta protokoll och ett långt. Första fick jag ut 4 st ägg fick tillbaka 2 st sen inget till frysen. Andra försöket fick ut 3 ägg, 2 tillbaka inget till frysen! Långa protokollet fick ut 7 ägg men fick bara 2 tillbaka inget till frysen. Jag blev gravid första försöket av alla, men bebis dog i magen i v.24 så därför de 2 andra försöken. Men inget på dem.

Hej Frazze!

Jag läste att du varit hos Sverker på Hormonelle, jag fundera på att åka till honom. Var det länge sedan du var dit? Vad fick du för mediciner eller var det naturpreparat?????
  • smurf11
    Frazze skrev 2019-07-16 23:43:58 följande:

Mest ekologiska vitaminer faktiskt. Men det beror på hur du mår och vad du svarar i pappren man får ifrån honom. Allt jag svarade på tydde på att jag inte hade ägglossning el regelbunden sådan. Så han gav mig östrogenplåster, progesteronkräm och en lång lista med vitaminer. Det blir sjuuukt dyrt med alla dem och att hålla efter. Men jag köpte lite i taget! Fick mina plåster och tog dem i samband med letrozol och pang sa det direkt! Tror att det var östrogenet som hjälpte för letrozolen hade jag ju testat innan. Lycka till och hoppas du lyckas

Tack Frazze! Jag funderar på att gå till honom eller till Hercare. Men det sistnämnda är mer än dubbelt så dyrt. Jag tror att jag har österogenöverskott fast ändå för lite, pga förlite progesteron. Fick du ta prover först?

Jag har läst en del dåligt om honom, och sedan mycket bra också! Så jag ska fundera på saken! Tack för ditt svar!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH