• smurf11

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej!
    Jag vill gärna vara med i den här tråden om det går bra. Vi har nu gjort två Ivf försök med maxdos Gonal-f 450.
    Det första blev avbrutet. När vi kom till kliniken hade tre av mina fyra äggblåsor lossnat redan. Den som var kvar var utan ägg.
    Det andra försöket blev det bara en äggblåsa. Vi chansade ändå och där fanns ett ägg som blev befruktat, men inte delade sig riktigt.
    Jag undrar varför det inte delade sig?
    Så nu föreslår de en lågstimulation med Letrozol nästa gång!
    Men jag funderar på om det inte fungerar med letrozol så kanske Menopur skulle fungera. Men vi testar med Letrozol först. Jag har nämligen det kvar sedan förut. Jag tog det för ett år sedan. Den månaden blev det inget men månaden efter blev jag gravid men tyvärr missfall vecka 6.
    Jag vill gärna läsa era historier trots lågt AMH!
    Kramar till er alla!

• smurf11
    Frazze skrev 2017-07-16 11:47:53 följande:
    Hej Smurf11.

Tråkigt att även du tillhör oss som kämpar för att få barn. Tänk att det är så många av oss,men ändå verkar forskningen inte vara särskillt framskriden i varför vissa av oss får lågt amh i låg ålder.

Det jag har hört är att Menopur inte får fram så många äggblåsor, men det ska tydligen bli bättre kvalitet på äggen. Vet ej om detta stämmer! Gonal-f ska ge fler äggblåsor men kvaliten vet jag inget om. Menopur är faktisk gjord på urin från gamla nunnor typ. Medans gonal-f är mer kemiskt framställd.

Jag har gjort nåt "hemma försök" och mixat letrozol ich menopur. Kallas typ Japanen. Det gav rätt ok utdelning med 2 ägg. Men tyvärr blev det inget av det

Jag körde letrozol när jag blev gravid med sonen. Då hade jag kört Japanen månaden innan.

Karriären började med ivf korta protokollet. Menopur 450IE fick börja från mensens första dag äp minns ej vilken dag. Fick ut 4 st ägg, 2 st tog sig och fördes tillbaka. Jag blev gravid första försöket! Hon dog tyvärr i magen i v 24, vilket förmodligen var en defekt från själva ivfen. Sen körde jag korta protokollet 1 gång till fick ut 3 ägg, 2 st tillbaka men det blev inget. Tredje ggn så långa protokollet med Menopur (körde det alla gångerna) fick ut 7 st ägg men bara 2 som tog sig ändå. Blev ingenting den gången heller. Sen bestämde vi oss för äggdonation för jag orkade inte med stressen med mina egna ägg. Vi åkte till Riga och körde en omgång. Jag blev gravid men mf i v 6 el 7. Sen så tänkte jag boosta kroppen och åkte till Sverker Hubbinette i sthlm och han skrev ut östrogenplåster etc detta var 1a dec 2015 och vi tänkte köra andra omgången äd i februari 2016 men det tog 2 veckor så var jag gravid på egen hand med letrozol och östrogenplåster och en rad med vitaminer. Nu jobbar vi som sagt på nr 2 med letrozol, men jag är orolig att det är försent. Men än ger jag inte upp! Nästa månad så tänker jag på eget bevåg köra dubbel dos med letrozol om jag inte får tag i min gyn.

Hoppas min historia ger dig lite hopp! Sluta aldrig kämpa. Kram
    Ja det är verkligen tråkigt det är så många som får genomlida detta. Man blir ju helt galen, det enda man tänker på är hur och när man ska försöka.
    Beklagar missfallet, vad ledsamt.
    Men ni fick alltså en liten sedan, vad underbart.
    Jag har tre barn sedan tidigare med mitt ex. 
    Oron är väl att åldern nu, 43 år är för gammal.
    Men jag vill inte ge upp. 
    Hur tar du Letrozol, vilka dagar?
    Hjälper österogen?
    Tack för ditt inlägg!
  • smurf11
    Frazze skrev 2017-07-16 13:06:02 följande:
    Ja hon räknades inte som missfall utan döfödd då vår lilla. Hon hade en blodkärlsmissbildninh som växte ut ur knät som brast och hon förblödde saktai magen. Förmodligen när de behandlar ägget så har det blivit skadat på vägen. Ja vi fick en liten kille som snart fyller 1 år Han är vårt allt den lille klimpen.

Jag tar letrozol dag 3 -7 1 gng om dagen runt kl 09.00-10.00 samma tid varje dag. Blev gravid i mars men det var en ofostrig graviditet så det blev kraftigt mf i Maj. Efter det har jag tagit 2 enkla doser med letrozol och jag väntar mens på onsdag. Om nu inget mirakel har skett och jag är gravid utan att känna ett dyft någonstans. Ingen känning what so ever! Så jag inväntar mens! Ska ringa gyn imorgon för att se om han ok att jag tar dubbel dos en månad och testar det. Östrogenet ska väl hjälpa med ägglossningen tror jag, men jag hae inte kollat dessa två månader om jag haft äl och jag har ingen äl flytning haft alls, så jag funderar på om jag haft det alls. Har ömma äggstockar (tror det är de i alla fall) så de kanske stannar kvar och blir cystor istället? Ja man vet ju aldrig! Vi får hoppas att vi lyckas snart! Kram
    Kram tillbaka!
    Jag vi får hoppas att vi alla lyckas snart, trots det gemensamma bekymret!
    Hoppas att du redan är gravid!
    Vilken dag får du ägglossning efter Letrozol.
    Jag tänkte ta dubbel dos Letrozol denna månad. Men jag vet inte om vi gör ett hemmaförsök eller åker till kliniken. Det är nu vi har bättre möjlighet att åka, men samtidigt kanske man skulle prova i två eller tre cykler själv först. 
  • smurf11
    Emzzzan01 skrev 2017-07-16 16:23:40 följande:

Kämpa på alla. "Vill ge er kram. Det är så jobbigt av måsta gå igenom detta.

Håller tummarna för oss alla

Kram tillbaka! <3
    Hur går det för dig "Emzzzan01"?
    Ja vi får hoppas att vi alla lyckas!
  • smurf11
    Nube skrev 2017-07-17 17:14:44 följande:
    Hej smurf! Välkommen hit :) Tråkigt dock att du har också hamnat här.. men det är ju positivt att du har blivit gravid, beklagar dock missfallet.

Många här verkar använda Letrozol, har du fått veta att du har problem med ägglossningen eller varför fick du Letrozol? Jag har använt menopur i mina två försök, dock blev första avbryten. Sist använde jag elonva och menopur och jag blev gravid men fick missfall. Efter sommaren kör jag med samma mediciner, hoppas att då går bra! Jag gjorde alltså det långa protokollet och ska göra det igen nu i augusti/september.
    Tack!
    Ja, det är tråkigt att vi alla får kämpa med dåliga resultat, hoppas det vänder!
    Jag fick Letrozol av en gynekolog när vi försökte själv. Men jag har nog inte försökt så mycket med det. Eftersom jag blev gravid månaden efter Letrozol. Så nu ska jag försöka ev två cykler innan ett nytt IVF eller att testa ett nytt Ivf nästa cykel.
    Skulle nog vilja pröva Menopur sedan om detta inte går.
    Varför blev det avbrutet första gången för er?
  • smurf11
    Frazze skrev 2017-07-17 21:18:45 följande:

En fråga till er tjejer! Någon som haft som lätt molande värk i era äggstockar efter att ha använt letrozol? Mitt håller på från äl fram till mensen. Kan det vara att jag inte släpper äggen utan att de stannar kvar och blir cystor? Väntar mens nu på ons el tors så i helgen börjar jag med letrozol igen. Tänker testa med äl stickor denna gången. Blir det inget utslag på dem så kör jag dubbel dos månaden efter.

Jag minns inte om jag kände något! Så jag kan inte svara på det. Får tänka på det nästa gång jag använder Letrozol. Hoppas att du inte får mens och att du är gravid!
    Jag har bara kört enkel dos Letrozol. Men kliniken sa nu att jag ska ta dubbel.
    Är bara orolig att det blir för hög dos med dubbel dos?
    Har du använt dubbel dos förut?
    Och fick du inte bra med blåsor av enkel dos eller?
  • smurf11
    Nube skrev 2017-07-18 22:20:46 följande:
    Vi var tvugna att avbryta då jag utvecklade en kysta och inta svarade på medicinerna som jag skulle, troligen pga kystan. Jag hade då endast 2 blåsor som växte, andra gången hade jag 5-6 men fick bara ut två ägg. Men blev gravid ändå. Menopur sägs vara bra för oss med få ägg, men alla reagerar nog olika.

Jag vill redan att det ska vara september så att vi kan prova igen, jobbigt för samtidigt vill jag försöka njuta av sommaren. Hur hanterar ni andra denna långa väntan?
    Vi fick valet att avbryta eftersom det bara var ett ägg, så nu ångrar man att man inte avbröt eftersom det inte delade sig. Första gången blev det fyra äggblåsor iaf.
    Om nu inte Letrozol fungerar, så vill jag pröva Menopur.
    När jag nu får mens så startar jag med Letrozol dubbeldos. Hoppas att jag får ett Vul här hemma. Så får vi ta ställning till om vi provar hemma eller åker till Danmark. Annars åker vi kanske till Danmark i september istället.
    Det är jättejobbigt att vänta, man kan inte fokusera på annat den tid man har över. Sedan att man blir äldre för varje cykel, det tycker jag känns värst!
    Hoppas att cykeln startar nu när det är tänkt, så att allt fungerar efter IVF försöket.
  • smurf11
    Frazze skrev 2017-07-19 11:32:35 följande:
    Vilka dagar ska du ta letrozol? Jag tar dag 3-7 och vid samma tid varje dag.

Jag väntar på mensen! Förra månaden kom det rosa på dag 26 och mensen på dag 27. Idag är dag 27 och inte ens rosa har kommit. Jag känner absolut INGENTING någonstans så jag tippar på att mensen blir sen. Hade väl förmodligen ingen äggblåsa denna gången så nu väntar jag på att slemhinnan ska lossna då. Hatar att inte veta NÄR den kommer.

Vi ska iväg och bada, så jag bad min man att köpa ett test. Jag får i värsta fall bara vada i babypoolen med lillenman. Jag är inte förtjust i tamponger! Roliga är att när jag testat så kommer säkert mensen sen.

Det brukar hända typ 9 av 10 ggr! Har endast fått plus 4 ggr i mitt liv och 1 barn av dem en ängla dotter och två mf. Ett såg vi hjärtat slå på dagen innan det kom ut och en ofostrig graviditet.
    Jag tog dag 3-7 enkel dos för ett år sedan när vi fick missfall vecka 6. Nu om jag ska göra ett nytt IVF så ska jag ta dubbel dos från dag 3.
    Ja det är så jobbigt när man inte vet när mensen kommer. 
    Hur gick det med testet igår?
    Jag har haft lätt för att bli gravid förut, jag har tre barn med mitt ex.
    Jag antar att det är svårare med åldern nu!
  • smurf11
    Nube skrev 2017-07-19 11:34:56 följande:
    Så du gör ivf u Danmark? Är du njöd med dom?

Ja, tycker också att väntan och ovissheten är värst.. hade jag vetat att det blir barn i september hade man bara kunnat njuta av sista månaderna som ogravid.. men det kan man ju inte göra :/
    Ja jag tycker att de svarar snabbt och gör det enkelt!
    Sedan har man alltid frågor och skulle vilja prata och fråga läkaren varje dag!
    Precis, man skulle kunna vara överlycklig om man visste att man blir gravid inom några månader. Men stressen av att det kanske inte blir av, gör en tokig!
  • smurf11

Tråkigt med minus!!
    Hoppas så klart att du är gravid. Men annars hoppas vi att mensen dyker upp snart, så att du får börja om! 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH