Frazze skrev 2017-07-16 11:47:53 följande:
Hej Smurf11.
Tråkigt att även du tillhör oss som kämpar för att få barn. Tänk att det är så många av oss,men ändå verkar forskningen inte vara särskillt framskriden i varför vissa av oss får lågt amh i låg ålder.
Det jag har hört är att Menopur inte får fram så många äggblåsor, men det ska tydligen bli bättre kvalitet på äggen. Vet ej om detta stämmer! Gonal-f ska ge fler äggblåsor men kvaliten vet jag inget om. Menopur är faktisk gjord på urin från gamla nunnor typ. Medans gonal-f är mer kemiskt framställd.
Jag har gjort nåt "hemma försök" och mixat letrozol ich menopur. Kallas typ Japanen. Det gav rätt ok utdelning med 2 ägg. Men tyvärr blev det inget av det
Jag körde letrozol när jag blev gravid med sonen. Då hade jag kört Japanen månaden innan.
Karriären började med ivf korta protokollet. Menopur 450IE fick börja från mensens första dag äp minns ej vilken dag. Fick ut 4 st ägg, 2 st tog sig och fördes tillbaka. Jag blev gravid första försöket! Hon dog tyvärr i magen i v 24, vilket förmodligen var en defekt från själva ivfen. Sen körde jag korta protokollet 1 gång till fick ut 3 ägg, 2 st tillbaka men det blev inget. Tredje ggn så långa protokollet med Menopur (körde det alla gångerna) fick ut 7 st ägg men bara 2 som tog sig ändå. Blev ingenting den gången heller. Sen bestämde vi oss för äggdonation för jag orkade inte med stressen med mina egna ägg. Vi åkte till Riga och körde en omgång. Jag blev gravid men mf i v 6 el 7. Sen så tänkte jag boosta kroppen och åkte till Sverker Hubbinette i sthlm och han skrev ut östrogenplåster etc detta var 1a dec 2015 och vi tänkte köra andra omgången äd i februari 2016 men det tog 2 veckor så var jag gravid på egen hand med letrozol och östrogenplåster och en rad med vitaminer. Nu jobbar vi som sagt på nr 2 med letrozol, men jag är orolig att det är försent. Men än ger jag inte upp! Nästa månad så tänker jag på eget bevåg köra dubbel dos med letrozol om jag inte får tag i min gyn.
Hoppas min historia ger dig lite hopp! Sluta aldrig kämpa. Kram
Ja det är verkligen tråkigt det är så många som får genomlida detta. Man blir ju helt galen, det enda man tänker på är hur och när man ska försöka.
Beklagar missfallet, vad ledsamt.
Men ni fick alltså en liten sedan, vad underbart.
Jag har tre barn sedan tidigare med mitt ex.
Oron är väl att åldern nu, 43 år är för gammal.
Men jag vill inte ge upp.
Hur tar du Letrozol, vilka dagar?
Hjälper österogen?
Tack för ditt inlägg!