• Emsie83

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej!

Nu har det efterlängtade hänt. Jag har plussat! Är på rd 16 idag men plussade redan i onsdags, idag ännu starkare.

Det är ju fortfarande kritiskt läge och vågar inte riktigt ta ut något i förskott men det betyder ju faktiskt att jag kan bli gravid! Jag är så glad! Väckte min man kl 5 och visade testet :)

Har haft mensvärk ett tag och har väntat på mensen men så här i efterhand va det nog något annat :)

Håller tummarna att ni som ruvar nu också får ett fint plus snart! Linn och Poussin :) hoppas inte jag glömde ngn.

Kattflickan: Jag håller tummar för dig! Du ska se att det blir insättning på tisdag.

Ciara: jag har ett amh på 0,54 men lyckades få ut 11 ägg av 12 punkterade blåsor med långa metoden suprecur/puregon. och detta trots lågt amh, men jag bet inte om min ålder kanske påverkade (28 år). Hoppas du får fin tillväxt på blåsorna nu sista tiden :)

Kram till er alla fina människor här i tråden! Önskar er en härlig helg!

It only takes one!
  • Emsie83

Det är många som ruvar nu, förlåt lilla millan förlåt att jag glömde dig..

It only takes one!
  • Emsie83

Stort grattis Poussin! Jag önskar dig stort lycka till!

Det är stor aktivitet i tråden nu :) många som gör et och äp med några dagars mellanrum. Jag håller verkligen att tummar och tår att ni ska få ert efterlängtade plus. Det är ni sååå värda!

Jag vill tacka för alla gratulationer till positivt graviditetstest :) Jag har fortfarande svårt att ta till mig att jag är gravid. Det är ju fortfarande väldigt tidigt och jag är lite rädd att det ska skita sig nu när jag slutat med progesteronet. Sjuksköterskan jag pratade med lugnade mig lite dock. Har fått tid för ul 11/4, hoppas då verkligen att få se ett litet pyre med bultande hjärta. Hjärta

Linn: även jag fick mycket svagt positivt test rd 15. Sen steg det dag 17 och ytterligare dag 19. Jag håller tummarna att du är låghormonare och får ett fint plus snart.

{#emotions_dlg.flower}

It only takes one!
  • Emsie83
    VASL skrev 2012-03-13 22:06:40 följande:
    Jag har gått på akupunktur en gång i veckan de senaste månaderna. Allt för att öka vår IVF chans. Detta är min första IVF men jag tror absolut att akupunktur kan hjälpa. Jag skall på akupunktur imorgon precis innan insättningen.

Jag har också gått på akupunktur en period innan behandlingen :) jag tror också att det kan hjälpa till att öka chanserna. vem vet, det kanske hjälpte mig på vägen till plusset?

Lycka till!
    It only takes one!
  • Emsie83
    Kattflickan skrev 2012-03-14 14:41:29 följande:
    Linn: jättetrist! Hoppas det går på sista försöket men bra att ni har en plan om det inte funkar.

Jag fick tillbaka 2 blastocyter idag. Ett var i toppklass och det andra var ok. Känner mig så glad att jag kom till ET. Nu har vi åtminstone en chans och vi vet att jag har ägg som inte har DS.

Millan

Härligt med toppklass :) håller tummarna för dig att du snart får ett plus på stickan! Och till dess pupo :)
    It only takes one!
  • Emsie83
    VASL skrev 2012-03-14 16:57:34 följande:
    Linn: Usch vad trist. Men ge inte upp !!

Jag var i dag till Linne för insättning och båda äggena hade delat sig normalt. Doktorn föreslog att vi skulle sätta in båda eftersom jag har oddsen emot mig så genom att sätta in båda ökade det mina chanser. Jag lär ju inte få en ny chans till IVF. Alla läkare jag träffat har varit underbara men alla har varit skeptiska till att vi har en chans att bli gravida. Men såhär långt har jag visat dem att de haft fel.Nu gäller det bara att nåt av äggena (eller båda) fastnar också. Nu börjar en lång väntan .

Vet ni förresten hur dessa 4 celliga emryon skattas? vad har de för skala? Är det olika på olika kliniker?

Lycka till vasl! :) Är inte helt säker nu men där jag går i lkpg så fick jag tillbaka ett med 4.1 och de som frystes ner var 4.2. Jag tror att de har en fyrgradig skala om jag kommer ihåg rätt. Både 4.1 och 4.2 är så kallad toppkvalitet tror jag. Kanske ngn kan detta bättre än mig..
    It only takes one!
  • Emsie83

Linn o nej så tråkigt. Skickar styrkekramar till andra sidan jordklotet!

It only takes one!
  • Emsie83

Hej!

Jag har gått på akupunktur i LInköping. På Freja barnmorskemottagning kostar det 300 kr/gång. Det är en barnmorska som gör akupunkturen där, hon är jättegullig.

Jag har avvaktat att skriva upp mig på listan eftersom jag var så rädd för att det skulle gå fel efter att jag slutat med progesteronet.. peppar, peppar. Men eftersom det gått ett par veckor nu så vågar jag iaf hoppas. Ska på vul el ul? 11/4 så jag hoppas på en fin födelsedagspresent i år :)

Det är många som ruvar här nu, jag önskar er all lycka mot det efterlängtade plusset!
    Jag blev ju förkyld i början av min ruvarperiod och var mycket orolig att detta skulle påverka resultatet. Tvärtom kanske det påverkade positivt genom att kroppen använde all kraft till att läka kroppen istället för att stöta bort pyret i magen.

Kattflickan: hoppas det "bara" är förkylningsfeber och inte ngt annat.

Stort tack för allt fantastiskt stöd i denna tråd! Jag har verkligen lärt mig massor om kroppen och ivf. Ni är underbara och jag hoppas verkligen ni får det efterlängtade plus ni är såå värda!

It only takes one!
  • Emsie83
    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA FÅ BARN {#emotions_dlg.flower}

Gravida:
    Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Längtar74, (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1  avbrutet. Inga ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2,  två embryon.  TD 23/2. Positivt! Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Poussin (1977), AMH 0,4. IVF5 med immunobehandl & korta protokollet, Puregon 300 enh. gav 8 ägg. Emsie83 (28 år) AMH 0,54, IVF1, långa protokollet med puregon/suprecur 250 enh, gav 11 ägg- två till frysen.

Väntar på nytt försök:

Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60. 1111111 (40 år), AMH 0,5. pp08 (41 år) IVF6/syskonförsök. Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. IVF hos CFC. Linn73 (1973), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Påbörjar sjunde försöket i april.

Sprayar:

Sprutar:

Rocktroll, (27 år), vet inte mitt AMH. Sprutstart 1/3 450 e menopur. IVF nr 3.

Planerat ÄP/ET/FET:

Bullen73, (38 år), AMH 0,4. IVF 4 (Födde son på IVF 3) Plock 12/3 8 ägg. ET 14/3, Långa protokollet Menopur 450 enh.
    Ruvar:

ÄD-kö:

Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten  IVF    behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation,  provtagning 1   i  sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum  från Juli   2011,  diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Nelle (37 år)  AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Har gjort   tre  IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i   landstingets  ÄD-kö  sedan 11.03.01. Linn73 (1973), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Castor  (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök, korta metoden dec 2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta ägg blev dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej försöka igen. ÄD-kö sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27 mars.

Väntar ÄD-start:

ewa00, (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i  landstingets ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad     adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (31 år), FSH 15, AMH    0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten  IVF behandling 6/5. Kör både   ÄD  (vän utreds för korsdonation,  provtagning 1 i sept 2011) och   Adoption  (Medlemskap i Adoptionscentrum  från Juli 2011, diplomerad    adoptionskursdeltagare i okt 2011). Linn73 (1973), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Castor  (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök, korta metoden dec 2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta ägg blev dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej försöka igen. ÄD-kö sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27 mars. Medlem sedan 1 feb 2012, ffia + bfa
    It only takes one!
  • Emsie83

I

Poussin skrev 2012-03-23 15:00:44 följande:
    Emsie - Klart du ska skriva in dig på listan, för det kommer att gå vägen! Men jag förstår precis hur du känner. Vilken vecka är du i nu?

Hope - Grattis till plus! Ja visst är de rara på CvL, de blev så glada när jag ringde och berättade om vårt plus också. Vilken vecka är du i? Lycka till på VUL, det kommer gå fint! Jag är oxå nojig så min rare gyn sa att jag kan komma förbi på torsdag.

Eller - Stort grattis till plus! Nu blir jag nyfiken på vad du hade för nick innan. Kan du inte inboxa mig om du inte vill skriva det på forumet? 

VASL - TD står för testdag. Den brukar variera lite mellan klinikerna, på CvL i Uppsala är det 18 dagar efter ÄP. Det är klart att du kan testa innan, TD är satt rätt sent så att även de som är låghormonare ska hinna få plus. Jag fick ett halvstarkt plus 13 dagar efter ÄP och ett riktigt starkt 2 dagar senare. Håller tummarna för dig!

Kattflickan - Åh din stackare, vilket skräp att åka på en magsjuka eller matförgiftning. Ta det lugnt och ta hand om dig och jag håller tummar och tår för att det blir ett fint plus på måndag!

lillamillan - Jättetråkigt att det inte gick vägen.  Precis som Kattflickan skriver så är det naturligt att känna som du gör, tror nästa alla av oss gör eller har gjort det i perioder. Skulle bara vilja ge dig en stor kram och kunna säga att allt kommer att bli bra. Hoppas att ni landar i beskedet snart och kommer fram till hur ni ska gå vidare. Varma kramar till dig!

Heja heja alla ruvare, ser fram emot att läsa om ännu fler fina plus snart!

Själv är jag på vårt lantställe, tog lite ledigt och passar på att njuta av det fina vädret tillsammans med maken.

Kram till er alla!

Vad härligt med lite ledigt! Vädret är verkligen underbart nu. Idag är jag i v 6+3, i v 7 alltså. Nu ska tydligen hjärtat slå. Om jag minns rätt hade vi td med några dagars mellanrum? Vilken v är du i?
    It only takes one!
  • Emsie83
    Kattflickan skrev 2012-03-26 06:50:17 följande:
    Antiklimax, svagt positivt test, borde ha visat starkt på TD.

Härligt kattflickan! Jag testade positivt på rd 13 och då var det också svagt, men sen blev det starkare för var dag :)
    It only takes one!
  • Emsie83
    Hope7801 skrev 2012-03-28 16:50:55 följande:
    Uppdatering från mitt VUL...jag ÄR gravid!! Började gråta i stolen. Känns helt makalöst overkligt!! Ska tillbaka nästa torsdag för ett nytt VUL och se så allt fortsätter som det ska och förhoppningsvis se om det är en eller två knyten som fäst. Nu kan jag pusta ut...lite! :)

Stort grattis hopen! Vad härligt!

Själv går jag fortfarande och väntar på vul som är om två veckor, kommer då vara i v9 +1. Känns som om tiden kryper fram nu..

Kattflickan håller tummarna att det är tecken på graviditet du känner av!
    It only takes one!
  • Emsie83
    Vädur 78 skrev 2012-03-28 18:56:06 följande:
    Oj vilket sent vul. Har du inte fått göra tidigare?

Håller med! Tycker det verkar som om de flesta får komma in ganska tätt inpå positivt graviditetstest? Tydligen ville de se ett hjärta och därför fick jag vänta lite. Fick först tid en vecka tidigare men de hade tydligen ingen läkare så fick vänta ytterligare en vecka. De gör det bara på onsdagar. Just nu vill jag ju bara veta om jag inbillar mig el om det faktiskt är ett litet pickande hjärta därinne <3
    It only takes one!
  • Emsie83

Alltså hur kom det där it only takes one in i texten? det var alltså inte meningen

• Emsie83

Stort grattis ciara! Detta är ju helt fantastiskt med så många plus i tråden!

Angående ditt streck så när jag testade på rd 13 var mitt streck också ganska svagt. Men positivt :) Sen blev det starkare för var dag.

It only takes one!
  • Emsie83

Jag måste bara få skriva av mig lite. Är nu gravid i v 8+5 och ska på mitt första vul på onsdag. Som jag längtat! Jag börjar känna mig lite mer lugn med tanken att vi faktiskt lyckats. Tills igår. Efter sex som jag avbröt för att det gjorde lite ont så fick jag en blödning. Den avtog ju längre dagen gick, jag kände mig inte så värst orolig för jag har ju läst att slemhinnorna är extra känsliga under en graviditet. Men i samband med toabesök precis innan läggdags kommer det ut blodklumpar och slem! Jag är sjukt orolig och det kändes ju inte bättre av att jag drömde om att jag fick missfall inatt... Har varit i kontakt med barnmorska på sjukvårdsupplysningen och hon lugnade mig lite eftersom jag inte blöder mer efter att klumparna kommit ut. Jag har inte heller haft ont. Förhoppningsvis är det bara koagulerat blod och slemmet kanske är lite av slemproppen el flytningar. Eftersom det är påsk är mitt val att ha is i magen till på onsdag el att sätta mig på akuten..

Jag hoppas ni andra fått uppleva en trevligare påsk! Kram!

• Emsie83

Kan meddela att blödningen slutat. Blödde bara i lördags, tack och lov! Längtar till vul på onsdag så man kan få ett besked. Men eftersom blödningen slutar hoppas jag att det fortfarande finns chans :) imorgon går jag in i v10.

Stort grattis till graviditet castor!

It only takes one!
  • Emsie83

Tack poussin :) jag har också fått tid för inskrivning. När fick du tid?

Idag har jag förhoppningsvis varit på rmc för sista gången på mycket länge. Jag också sett ett litet hjärta slå. Det var en fantastisk känsla och så efterlängtad! Började gråta av lycka i gynstolen :)

Man kunde se ett huvud, en kropp och stumpar där armar och ben växer ut. 2,5 cm lång. Idag är jag i v 9+2.

Blödningen måste varit en blodkärl som brast eller något liknande.

Grattis till dig också hope! :)

Rocktroll, håller tummarna att blödningen var ofarlig.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH