• Emsie83

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej!

Får man vara med?

Jag har följt denna tråd ett tag då jag fick reda på att mitt fsh-värde (14) var förhöjt. Jag har inväntat amh-värdet och fick idag reda på att det ligger på 0,54. Nu inväntar jag ett datum för start av vår första ivf. Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera men just nu känner jag mig ganska uppgiven.

Det är intressant läsning här i tråden kring stress, jag har ett ganska stressigt jobb och kan inte låta bli att undra om det kan ha någon orsak. Jag kan liksom flera av er känna igen mig i ångest och onödig press.

It only takes one!
  • Emsie83

Hej!

Är det någon med lågt amh som haft svårt att bli nedreglerad?
    Jag har sprayat sedan 1 jan och hade hoppas på äggplock nu men kroppen ville annorlunda.
    Eftersom jag inte blivit nedreglerad äter jag primolut-nor för att sedan framkalla en blödning innan jag förhoppningsvis kan börja spruta.

Någon som har liknande erfarenheter? Kan det vara sammankopplat med lågt amh-värde??

It only takes one!
  • Emsie83

Hej!

Jag läser alltid tråden men skriver sällan. Vad härligt med plus i tråden-grattis pölsan!

Idag gjorde jag mitt första äggplock. Av 12 tömda äggblåsor fick vi ut 11 ägg! Jag blev så glad att jag grät. Hade blivit glad om jag fick 1 el 2 ägg eftersom jag också har lågt amh-värde. Nu hoppas jag på befruktning!

Kram kram!

It only takes one!
  • Emsie83
    Vädur 78 skrev 2012-02-21 17:07:30 följande:
    Grattis till bra äggskörd Håller tummarna för fin befruktning

längtar74 skrev 2012-02-21 17:12:49 följande:
    Emsie - vilket otroligt bra resultat! Grattis! Håller tummarna för att de kommande stegen går lika bra.

Tack. Ja det hade jag verkligen aldrig kunnat tro innan :)

Hur går det ihop med lågt amh egentligen?
    It only takes one!
  • Emsie83

Så nu är jag ruvare! Idag satte de in ett embryo av absoluta toppkvalitet. Det känns super! Två till frysen också.

Av 11 ägg var 10 befruktade vilket känns skönt. Jag har varit orolig att min man och jag inte ska vara kompatibla men nu vet vi ju att vi funkar ihop :)

It only takes one!
  • Emsie83

Stort grattis längtar 74!!

Åh vilken härlig känsla det måste vara :)

Se till att fira och äta massor med prinsesstårta nu!

Tack för all positiv feedback! Jag är otroligt nöjd med resultatet än så länge. Idag vaknade jag upp med jätteont i halsen och hosta dagen efter et. Dålig timing! Nu är det kurering på hög nivå för mig. Är rädd att kroppen ska ta hand om mig istället för det i magen..

Kom för övrigt på att vi gjorde insättningen samma dag som prinsessan föddes. Det måste ju betyda tur eller hur? :)

Kram!!

It only takes one!
  • Emsie83

Poussin: jag hoppas verkligen att det stämmer med det du hört om förkylningar vid et :) Ligger här hemma och hostar och snorar i soffan.

Lycka till med et imorgon linn!

Lillamillan:

Jag har precis gått igenom min första ivf och är på ruvardag 3 idag. Har kört långa protokollet med suprecur och 200 ie samt 250 ie puregon. Hade svårt att bli nedreglerad och fick äta primolut-nor i10 dagar. Fick till slut ut 11 ägg av 12 punkterade blåsor varav 10 befruktades. Ett tillbaka till mig och två till frysen. Mitt amh-värde är 0,54 och fsh 14. Rätt bra resultat med tanke på amh men kanske min ålder kan påverka resultatet? (28 år)

Kattflickan: jag tror inte det spelar så stor roll. Som ngn skrev ngnstans- om det skulle vara avgörande med en droppe skulle vi nog inte få blanda el ta sprutan själv. Jag tycker att det ligger ngt i det. Lite lugnande kanske :)

Önskar er en härlig och solig söndag!

Kram

It only takes one!
  • Emsie83

Vädur: jag håller tummarna :) nu känns förkylningen inte riktigt lika jobbig längre...

Ang fsh så är allt över 10 för högt om jag minns rätt. Min läkare tog först fsh och när det var högt kunde det indikera på lågt amh, vilket det tyvärr gjorde i mitt fall.

It only takes one!
  • Emsie83
    Vädur 78 skrev 2012-02-26 17:16:17 följande:
    ok så ni får göra era försök där nere med. Vi gjorde våra landstingsförsök med på RMC... Jobbar Barbara kvar eller har hon gått i pension?

Ja bor ni i Sthlm så finns det ju massa bra kliniker att välja mellan  

Barbara gjorde både äp och insättning på mig i veckan. Så hon är i allra största grad kvar på rmc. :)

Antar att du också haft henne? Bra el dåliga erfarenheter?
    It only takes one!
  • Emsie83
    längtar74 skrev 2012-02-29 20:04:23 följande:
    Åh, Poussin, så härliga nyheter!! Och vad roligt med två till frysen - det är ju superbra!

Stort grattis till ruvarstatus
    It only takes one!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH