• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Castor: min Rosacea har hållet sig i schack i typ sex år nu. Jag hade för sex år sen ett utbrott som botades med tetracyklin. Efter det har jag mest haft mindre "finnar" och varit lite röd i korta perioder. Jag tror nu att rosacean triggades sv hormonerna vid Ivfen. Min Rosacea triggas också av stress.

Mest deppig är jag att jag kanske ändå har ett auoimmunproblem, trots att jag inte trodde det. Men jag har ju inte haft svårt att bli gravid? Fast nu har jag ju totalt haft två missfall och två graviditeter. Kan missfallen bero på autoimmunitet?

Germany: Är lite avis på dig som kör korta metoden och får köra igång så snart. Hoppas det går bra. Du fick ju ut bra med ägg sist va?

Millan

• Kattflickan

Jag är i en grubbelfas igen.

Jag har verkligen alla symptom på underproduktion i sköldkörteln och har haft det sen 23 års ålder. Oförklarlig trötthet, massivt håravfall periodvis, glömsk och förvirrad( skulle inte klara mig utan mina listor), ovanligt frusen, låg kroppstemp, svårt att gå ner i vikt trots träning och lågt AMH.

När jag var 23 så hände nåt med min ämnesomsättning. Från att ha varit spinkig trots att jag åt bra ( 51 kg) så gick jag upp 10 kg på ett år utan att ändra vanorna. Samtidigt tappade jag en massa hår och ville bara sova hela tiden. idag väger jag 68 kg, storlek 40.

Mina TSH värden senaste halvåret har varit 3,97, 3,4 och 2,5. Antikropparna har sett bra ut så jag har inte fått Levaxin och det verkar ju gå åt rätt håll. Nu läste jag om en läkare som anser att blodproven inte är rättvisande, att det kan ske inne i cellerna och därför ge samma symptom. Men att Levaxin då ändå fungerar på dessa personer. Vet inte om det läkaren skriver är mumbojumbo eller seriöst.

Kan man ta Levaxin under Ivf? Känner nån till en levaxinvänlig läkare i Uppsala? Varken vårdcentral eller gynekologer vill ge mig det.

Millan

• Kattflickan

Jo, fast de har ju ändrat sina riktvärden uppåt och därför vill ingen läkare ge mig Levaxin, jag har försökt. Så jag vet inte vart jag ska vända mig, har försökt med RPC på ackis, fertilitetsenheten Karolinska, min husläkare.

Eller ska jag lita på att de har rätt? Trots alla mina symptom?

• Kattflickan

Jo, jag vet, därför vill jag ha Levaxin.

Jag glömde skriva lågt blodtryck, förhöjt kolesterol och torr hals vilket också är symptom på hypotereos.

Jag vill inte bli en hypokondrier eller ses av läkarna på det viset. Men jag har haft problem med ämnesomsättningen länge.

• Kattflickan

Germany: kul att du snart är igång med sprutandet.

Att din läkare sa att du skulle fått Levaxin om du hade TSH på 2.5 och jag får det inte? Om man sammanräknar alla mina symptom så tycker jag att jag borde få medicin. Antagligen har värdet gått upp och ner i över 10 år.

Jag ska fundera över hur jag hittar en läkare som kan skriva ut Levaxin.

Hoppas det går bra på din nya vårdcentral.

Kaffetunnan: jag har inte fått blåmärken. Jag hoppas på dina ägg!

Millan

• Kattflickan

Cocofjollan: Beklagar! Jättejobbigt att inte komma till ET.

Poussin: grattis till lyckat KUB!

Grattis till äggen kvinna!

Jegs: Kul att ni är igång med ÄD.

Linn: kommer ni göra ett försök till snart? Hoppas ni får det och får ut fler ägg. Jag kommer köra menopur igen, fick ut 4 ägg förra gången men två klarade ju sig då iallafall och jag blev ju lite gravid så det var inte helt misslyckat. Jag har börjat med akupunktur, får se om det hjälper.

Håller på att få ÄL nu, det syns så väl på flytningarna och så blir jag lite pilsk. Synd att vi måste använda kondom bara

• Kattflickan

Germany: om du börjar en dag sent med sprutorna, är du då säker på att äggplock och ET hamnar på vardagar och när kliniken har tid? 375 enheter menopur är ju inte maxdos så det är suveränt att du får ut så mycket ägg ändå. Nu ska jag åka till Apoteket och hämta ut min spray och lämna de gamla medicinerna. Sen blir det träning. Har fått lite napp hos en jobbarkompis om en läkare som kan skriva ut levaxin. Han har gjort det till henne, för hon har symptom och lite förhöjt TSH. Men då måste jag byta vårdcentral. Millan

• Kattflickan

Då låter det helt ok Germany att du börjar med sprutor idag. De sa att du kunde börja på lördagen. Det brukar vara dag 1 då man börjar blöda mycket. Jag har ju tidigare blivit gravid de gånger som min ÄL varit lite sen, utslag på Stickan dag 15 eller 16. Idag testade jag, mest för att ha koll på ÄL och det blev ett starkt utslag, vilket jag kände på mig.. Jag är på dag 15 idag och det är så frustrerande att INTE kasta sig över sambon när jag vet att vi troligtvis skulle bli gravida om vi hade sex nu. Samtidigt vill jag ju göra PGD så att inte barnet har DS. Vill aldrig avbryta en graviditet igen. Så jag får hålla mig i skinnet. Det hjälper inte att jag blir pilskare vid ÄL

• Kattflickan

Linn: Jag förstår hur jobbigt det är att behöva vänta. Jag hoppas att din mens kommer snart! 

Jag hade tur som hinner med en omgång till innan sommaren. Men det är precis, veckan efter tror jag de stänger.

Lillamillan: Låter jättemärkligt att de inte kom åt dina äggblåsor??? Tur att din syster vill donera ägg.

Kaffetunnan: Jättetråkigt! Var det er första ivf? Det måste vara en riktig besvikelse att inte komma till ET.

Jag börjar spraya på fredag. Känns ok, men jag har av någon anledning inte så stora förhoppningar den här gången. Vet att den inte är ok att mentalt ha gett upp efter bara en ivf, det behövs ju ofta flera försök för att få barn. Men jag känner mig lite trött på hela situationen. Har börjat träna ordentligt och börjar komma i bra form, vilket kommer att sabbas nu av ivfen. Min kropp går upp och ner som en berg- och dalbana i vikt och form. Dricker ingen alkohol eller kaffe och det är jag också trött på. Går på akupunktur, för att hjälpa upp förutsättningarna. Känns som om hela livet kretsar kring att få barn och jag börjar ledsna på det. Tror att jag inte längre orkar hålla uppe entusiasmen, för jag blir ju ändå bara nedslagen i skorna om och om igen. 

Millan

• Kattflickan

Germany: Tycker det är gulligt att jag får kattsymbolen!

Kul att du får så stark effekt av akupunkturen. Jag har gått två gånger nu. Tycker det känns lite obehagligt i fötterna när de sticker där. Har annars känt av yrsel, blivit varm och trött efteråt.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH