• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag tror jag missade början av diskussione, finns dr Nie i Stockholm?

Mba: Hoppas du får göra ivf någon annanstans! Hemskt att de förvägrar kvinnor med lågt AMH att få göra ivf.

Jegs: Du har fixat till listan! Tack! Den har varit så rörig så jag har inte vetat var jag ska skriva in mig! 

Germany: När jag först tänkte tanken på äggdonation så kände jag en oerhörd lättnad bara. Insåg att om jag vill kan alla våra problem med att få ett friskt barn bara försvinna. Mitt problem är ju genetiskt. Hade inte tänkt på det så mycket tidigare då jag inte visste så mycket om det. Så om nästa pgd misslyckas ska vi om möjligt använda vårt sista landstingsförsök till äggdonation istället.

Karolinska har inte ringt mig. Så jag ringde idag och rätt barnmorska skulle ringa tillbaka, så jag väntade....ingen har ringt. Jag vill veta om jag hinner med en omgång till innan sommaruppehållet! Håller på att bli galen av att inte veta. Tror jag börjar bli less på allt väntande i den här ivf-karusellen.

Millan 

• Kattflickan

Karolinska ringde och jag kommer att hinna göra ett PGD försök till innan sommaren! Känns bra!

Millan

• Kattflickan

Grattis Castor! Helt fantastiskt! Nu ska allt gå bra för er! Min gynekolog sa att när man sett hjärtat slå och allt ser bra ut i vecka 8 har man 95 % chans att få en bebis. Hoppas du kan slappna av nu.

Millan

• Kattflickan

Pp08: Jättesorgligt. Jag hade verkligen hoppats att fostret bara var lite långsammare i utvecklingen. Ta hand om dig! Ska ni göra nytt försök framöver? Kram!

Grattis Hjärtefröjd!

• Kattflickan

Du skriver så bra Germany!

Jag tycker också att det är skönt att ni finns samtidigt som jag önskar att ingen hade våra problem.

Linn: Hoppas det blir äggplock på måndag och att det är många ägg.

Hjärtefröjd: Skönt med ett så bra resultat! Hoppas du plussar nu!

Dum fråga: I Ivf sammanhang, räknas mensens första dag som den då det börjar komma blodiga flytningar och lite blod eller från den dag det börjar forsa

I eftermiddags fick jag blodiga flytningar och nu blöder jag lite. Min gissning var att mensen skulle komma på lördag så min cykel är som vanligt rätt regelbunden, tack och lov!

Så om tre veckor är det spraystart!

• Kattflickan

Jag kör långa metoden så jag börjar spraya först om tre veckor, så det kanske är ännu mindre viktigt då att veta dag 1?

Grattis Poussin! Klart du ska bli mamma i november!

Idag är mensen igång iallafall. Ska ut och cykla 5 mil nu! Ha det bra tjejer!

• Kattflickan

Linn: Känner verkligen med dig! Kanske menopur var ett bättre hormon för dig?

Jag håller tummarna för att ägget håller toppkvalitet!

• Kattflickan

Linn: Jättetråkigt! Hade verkligen hoppats på ditt ägg! Förstår hur uppgiven du måste känna dig nu. Har ni funderat på hur ni går vidare? Kramar!

Millan

• Kattflickan

Känner mig lite deppig. Har ett utbrott av hudsjukdomen Rosacea och ser hemsk ut just nu. Googlade lite om rosacea och hittade info om att den kan vara en autoimmun sjukdom. Många med rosacea har tydligen problem med sköldkörteln också. Jag har hela tiden tänkt att jag inte har en autoimmun sjukdom då jag inte har nån annan typisk autoimmun sjukdom, men nu blir jag osäker. Då kan det vara därför mitt AMH är lågt. Mina äggstockar har blivit attackerade av immunförsvaret. Är det nån fler här som har rosacea? Millan

• Kattflickan

Kan tillägga att jag just nu är rätt less på mig själv och min kropp.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH