• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Limarie

Min sambo pratade med de och de sa att de generellt inte "brukar" ta provet utan att de enbart går efter ultraljudet. Samtidigt som jag också har läst en del studier nu som visar att AMH värdet har ett prognostiskt bättre värde än ultraljud. 

Enl läkaren på den privata kliniken så orienterar de sig på AMH-värdet för att avgöra hur mycket man ska stimulera sedan. 

• Frazze

Hej hej! Jo, de ringde från gyn igår och sa att de sjabblat med remissen till mitt blodprov, så jag fick ta ett nytt igår. Suck! Men de ringde idag och sa att mitt hcg låg på 419 vilket var en rejäl höjning. Vi stoppade in två st blastocyster och fundetar nu på om BÅDA tagit sig???? Ja, då har vi att göra sen Kram

• Nube
    Frazze skrev 2019-04-12 16:52:44 följande:

Hej hej! Jo, de ringde från gyn igår och sa att de sjabblat med remissen till mitt blodprov, så jag fick ta ett nytt igår. Suck! Men de ringde idag och sa att mitt hcg låg på 419 vilket var en rejäl höjning. Vi stoppade in två st blastocyster och fundetar nu på om BÅDA tagit sig???? Ja, då har vi att göra sen Kram

Så fantastiskt! Stort grattis och hoppas att allt går bra nu :)
  • Frazze
    Nube skrev 2019-04-13 22:21:47 följande:

Så fantastiskt! Stort grattis och hoppas att allt går bra nu :)

Tack snälla <3 Slappnar väl av när bebis är född och fyllt 20 typ. Eller inte!
  • emhu
    Frazze skrev 2019-04-12 16:52:44 följande:

Grattis till graviditeten Frazze!!! Så häftigt om bägge har tagit sig :D
  • Percafluviatilis

Hej alla! Längesen jag skrev här. Vårt sjunde embryo satte sig! Har haft amh så lågt som 0,5 (men varierat). Är i vecka 6 bara och har inga symtom så har definitivt inte börjat räkna med att detta kommer fungera än. Livrädd att fostret är dött men lutinus håller kvar det. Hua. Men, vi kan iallafall plussa, alltid en framgång!

• Nube
    Percafluviatilis skrev 2019-05-14 07:33:41 följande:

Hej alla! Längesen jag skrev här. Vårt sjunde embryo satte sig! Har haft amh så lågt som 0,5 (men varierat). Är i vecka 6 bara och har inga symtom så har definitivt inte börjat räkna med att detta kommer fungera än. Livrädd att fostret är dött men lutinus håller kvar det. Hua. Men, vi kan iallafall plussa, alltid en framgång!

Härligt att höra! Stort grattis och hoppas allt går bra nu :) Det är vanligt att inte ha så mkt symptom i v 6 så försök att inte oroa dig för mycket utan njuta av att du är gravid!
  • Frazze
    Percafluviatilis skrev 2019-05-14 07:33:41 följande:

Stort Grattis!

Jag är ju gravid i v.10 nu och förutom brösten då så känner jag inte ett smack! Mina andra graviditeter så har jag känt växtvärk och spänning i magen hela tiden. Men nu absolut nada. Såg ett hjärta för 2 veckor sedan idag, men jag vet ju heller inte om det ser bra ut! Men vi får hoppas på det bästa nu! Lycka till med fortsatta graviditeten!
  • Limarie

När ni stimulerades, hur många follikler såg de vid första ultraljuskoll?

Är det nån av er som var framgångsrik med det korta protokollet? Respektive vad fått ni för läkemedel vid det korta?

Jag kör det korta nu med Bemfola och Menopur... imorgon första ultraljud och så nervös att man inte se nåt...

• Limarie

Idag haft ultraljudet och tyvärr ser man bara 5 äggblåsor som inte ännu var riktig mogna. Tyvärr har jag redan högsta dosering.

Läkaren tyckte det var mycket låg men tycker vi ska ändå fortsätta... Känns inte så lovande. 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH