Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej hej!
Det var ju ett tag sedan den här tråden var aktiv men någon kanske finns kvar?
Jag har ägnat 3 dagar till att läsa varenda inlägg i den här tråden och har fällt många tårar längs vägen, både av sorg och av enorm glädje!
Jag fick i måndags reda på att jag har lågt AMH (har dock inte fått veta exakta värdet). Detta efter en utredning om varför jag har haft så oregebunden mens efter att jag slutade äta ppiller för 1,5 år sedan. Först trodde man att jag hade PCO men nu har man alltså kommit fram till att jag har lågt AMH-värde och därav mer sporadisk mens...
Jag och min sambo har inte direkt jobbat för att bli gravida men har å andra sidan inte heller gått in superhårt för att skydda oss sedan jag slutade äta ppiller. Av olika anledningar har vi sagt att vi ska försöka bli gravida under 2018 (det är ju aldrig "rätt tid" att blir gravid när man tror att man kan bli gravid när som helst). Nu efter att vi i måndags fick reda på att mina ägg börjar ta slut blev ju detta beslut vänt på ändå kan man säga. Jag är 30 år gammal kan jag tillägga.
Vår direkta reaktion på detta var såklart "Vi börjar nu!" och min läkare rekommenderade då att vi skulle prova hemma på naturlig väg till efter sommaren och om vi inte lyckats då skulle han skicka oss till Huddinge. Eftersom att han gav oss denna rekommendation antar jag att han ändå ser att det finns en chans att vi lyckas hemma? Så nu har jag köpt bidrottninggelé, folsyra, B-vitamin och D-vitamin för att försöka förbättra våra chanser :D. Är det någon som har erfarenhet av att vitaminer har kunnat ge en hjälp på traven?
Kan ju också tillägga att jag de senaste dagarna har varit helt förstörd. Jag har gråtit en massa och inte fungerat över huvudtaget. Men efter att ha läst igenom hela den här tråden känner jag mig hoppfull! Det verkar ju som att man kan lyckas bra även med lågt AMH-värde.
Följs gärna åt om det är någon i samma sits eller om det är någon annan aktiv här i tråden!