Inlägg från: VNmamma |Visa alla inlägg
  • VNmamma

Vi vill adoptera. Berätta hur det gick för er.

Fidelis ad urnam skrev 2010-11-10 16:00:55 följande:
    Jag tackar alla här inne för era vettiga svar.
    Nu ska jag avregistera mig från denna sida, har fått nog.

Kram på er alla underbara människor
    "avregistrera dig från denna sida" ?

Vet jag inte om man göra men i så fall är det väl synd om du försvinner. För om ni på allvar överväger att adoptera finns det inget annat nätforum med så mycket samlad kunskap och olika erfarenheter av adoption som Familjelivs adoptionsrubrik.

Sally delade med sig av sin erfarenhet och gav sedan ett välmenande råd. Synd att det gör dig så arg. För det är bra att känna till hur felaktigt det kan uppfattas när man formulerar sig som du gör både i ts och i ett senare tillägg. Inte minst de som utreder er lämplighet kommer att rygga för uttryck som "hjälpa ett barn från någonstans i världen". Eftersom din avsikt i första hand är att bli förälder ska du nog se upp med uttryck som dessa. Dessutom haltar resonemanget, din vilja att "rädda" ett barn från ettbarnspolitiken i Kina gör varken till eller från. Det finns tusentals andra som vill adoptera därifrån så dessa barns "räddas" oavsett om du adopterar eller inte.
    Finns det några barn som behöver "räddas" är det i så fall SN-barnen som ibland har svårt att hitta nya föräldrar. Men även de förtjänar att adopteras för sin egen skull inte för sin räddnings skull. Jag tror du förstår allt detta men, som sagt, ordvalet är viktigt. 
Svar på tråden Vi vill adoptera. Berätta hur det gick för er.