Inlägg från: Smulan1973 |Visa alla inlägg
  • Smulan1973

Vi vill adoptera. Berätta hur det gick för er.

Eftersom du skriver att ni vill adoptera från Kina så vill jag bara informera om en artikel i FFIA:s senaste medlemstidning. Där står det att efter ett besök i Kina så har CCAA meddelat att de får in 200-300 ansökningar varje dag till deras kontor från de 17 länder som har tillstånd att adoptera från Kina. Under resan fick de också veta att 95 % av barnen på barnhemmen i Kina har olika former av fysiska eller psykiska handikapp. Inte undra på att det tar längre och längre tid innan man får BB (barnbesked) därifrån. De som får BB därifrån nu har varit medlemmar sedan maj 2006. Och eftersom det tar längre och längre tid så kommer det förmodligen innebära att vi snart kommer att vara uppe i 5 års väntetid. Vem vet vad som händer sedan...

Om jag vore er och om ni absolut inte kan tänka er ett annat land så skulle jag läsa på om olika SN för att sedan ta sällning till om det är något ni kan tänka er eller inte. Själv har jag en dotter med LKG (lägg- käk och gomspalt) och jag har inte sett några problem med det hittills.

Svar på tråden Vi vill adoptera. Berätta hur det gick för er.