• Anonym

Ersättning vid psykiska diagnoser?

Får man ut ersättning för psykiska diagnoser, isåfall vilka?

• Svar på tråden Ersättning vid psykiska diagnoser?
  • GrodanHopp

SaraSara: jag pratar om vanliga försäkringar typ IF, TryggHansa osv. Vi menade uppenbarligen inte samma sak:p

• SaraSara
    GrodanHopp skrev 2010-11-04 20:38:59 följande:
    SaraSara: jag pratar om vanliga försäkringar typ IF, TryggHansa osv. Vi menade uppenbarligen inte samma sak:p
    Okej, men frågan är ju om du och TS menar samma sak? 
  • Queen Of Darkness
    Anonym (ok?) skrev 2010-11-04 20:36:50 följande:
    vart söker man det? är det om man är försäkrad? eller söker man nånannanstans?
    jag sökte hos min försäkring som mina föräldrar tecknade när jag var liten. trygg hansa.
    ♥ Amanda, Isabella & MiniMe ♥
  • Astarte

Det är väldigt olika mellan olika bolag. En vän till mig fick ett par hundra tusen för sin diagnos (tror det var GAD) och en vän fick någon mille för Borderline. En del ger dock ingenting för de diagnoserna eftersom de är så vanliga och svåra att diagnostisera. Jag teckande till grabben hos If och de erätter vid sjukdom (som psykos), men inte störning (som borderline).

• Anonym

Jag menade personförsäkring, i mitt fall i Trygghansa, ursäkta om jag var otydlig.

• Anonym

Jag hittar inget på deras hemsida.

• Queen Of Darkness
    Anonym skrev 2010-11-04 20:45:47 följande:
    Jag hittar inget på deras hemsida.
    vilken försäkring hos dom har du? Jag har fortfarande en barnförsäkring som täckte dessa saker, deras nuvarande barnförsäkring gör det inte (dom har tagit bort dom villkoren) och deras vuxenförsäkring vet jag inte hur det fungerar.
    har du dina försäkringspapper hemma? för i dom står ju dina fullständiga försäkringsvillkor för just din försäkring och där borde du hitta något.
    kan säga att det tog lång tid för mig innan jag fick ett beslut, anmälde mitten av januari och fick i mitten av april veta att jag skulle få pengar - det kändes som en evighet.
    Vet även att min barnförsäkring täcker en del ätstörningar m.m.
    ♥ Amanda, Isabella & MiniMe ♥
  • GrodanHopp

Dom skriver inte riktigt rakt ut. Ja kolla först upp vilken sorts försäkring jag hade. O kollade sedan upp vilka sjukdomar den täcket. Står som sagt inte rakt ut utan man får gissa:/ men ring o fråga:) du behöver ju inte uppge ditt riktiga namn;)

• Anonym

Ska göra det. Ringde för ett tag sen för jag låg inne på psyket i 7 dgr, då ville dem inte täcka det...knepigt.
    Har vuxenförsäkring.

Svar på tråden Ersättning vid psykiska diagnoser?