• Anonym (ok?)

Ersättning vid psykiska diagnoser?

Vart söker man om en sån grej då? Är det försäkringsbolaget man har eller?
    Har aldrig hört talas om detta ens

• Anonym (ok?)
    Queen Of Darkness skrev 2010-11-04 20:34:35 följande:
    Ja det kan man få. Jag var sjuskriven under flera år (men ansökte så sent så fick för 3 år tillbaka bara).
    Var sjukskriven för depression och fick ersättning för 2½ års sjukskrivning + ärrersättning efter ärr som orsakades pga depressionen.
    vart söker man det? är det om man är försäkrad? eller söker man nånannanstans?
  • Anonym (ok?)
    GrodanHopp skrev 2010-11-07 08:59:13 följande:
    För ärr kan man få:)
    Även om det är självförvållat?
  • Anonym (ok?)
    GrodanHopp skrev 2010-11-07 09:06:55 följande:
    De däremot va en knepigare fråga:/ Asså om du åker skidor o bryter benet o får fula ärr så kan man ju faktiskt hård dra det o hävda att även de är självförvållat. Men ja vet faktiskt inte. Ja hoppas man kan få de, eftersom det är ju inget man gör för att de e så jävla kul!
    precis, inget man gör för rolighetens skull :S
     man gör det ju oftast under depression, då är man väl inte under sina sinnes fulla bruk?
    Ska kolla upp det i morgon när jag ska ringa om diagnoserna.
  • Anonym (ok?)

Ja man kan kanske fråga lite allmänt först, men om det visar sig att man kan få ersättning så måste dom ju skicka papper nånstans. Kanske dumt att ge ett annat namn då Börjar fråga utan att uppge namn överhuvudtaget tills jag har fått svar

• Anonym (ok?)
    Queen Of Darkness skrev 2010-11-07 18:22:40 följande:
    Du kan få pengar för självförvållade ärr. (iaf trygg hansas gamla barnförsäkring) Jag har fått det.
    Så länge du fått läkarvård så är det godkänt (i mitt fall räckte det till och med att jag hade regelbunden kontant med min psykolog och doktor så fick jag för ärr, behövde inte ha uppsökt läkare just nu det var färska sår).

Eftersom ärren beror på en sjukdom är det "godkända" ärr enligt trygg hansa. Men som sagt, du behöver haft någon kontakt med läkare.
    Ok, Jag har Folksam. Tvivlar på att jag får nått, har inte läst det någonstans i deras papper i allafall. Ska kolla med dom i morgon. Har psykolog/läkar kontakt sen länge och fick sy så det är nog dokumenterat. Har fullt med ärr på båda armar, mest vänstra
    Går Inte i kortärmat alls, inte ens hemma. Utbildad undersköterska men törs inte jobba med det då man säkert har en del kortärmat :-S
  • Anonym (ok?)

Vad jag har hört så kan man även få en plastikoperation från landstinget, men då ska ärren vara minst 2 år gamla.

• Anonym (ok?)

Folksam ger ingenting för nånting, förutom livförsäkring. Har ringt och kollat nu.

Svar på tråden Ersättning vid psykiska diagnoser?