• Anonym

Ersättning vid psykiska diagnoser?

Får man ut ersättning för psykiska diagnoser, isåfall vilka?

• Svar på tråden Ersättning vid psykiska diagnoser?
  • Anonym

Jag har fått GAD som diagnos och det ger mig ju lidande, kan inte alltid arbeta o.s.v så därför undrade jag. Vet att en jag känner fick en hel del pengar för att hon är bipolär.

• Anonym

Kanske inte så bra att säga det om du får ett hopp som kanske inte uppfylls, men jag vet att hon fick över en halv miljon.

• Anonym

Jag menade personförsäkring, i mitt fall i Trygghansa, ursäkta om jag var otydlig.

• Anonym

Jag hittar inget på deras hemsida.

• Anonym

Ska göra det. Ringde för ett tag sen för jag låg inne på psyket i 7 dgr, då ville dem inte täcka det...knepigt.
    Har vuxenförsäkring.

• Anonym

Berätta gärna vad du fick för svar!

• Anonym

Jag vet iallafall att på trygghansa ska ärren vara äldre än ett år o ska ha krävts läkarvård.

• Anonym

Jag har hittills fått 424.000 kr för min diagnos: Borderline Personlighetsstörning. Jag fick 42.400 kr för medicinsk invaliditet och 381.600 kr (i förskott) för ekonomisk/förvärvsmässig invaliditet. Om 2 år ska dom komma med ett nytt beslut och då kommer jag förmodligen få mer då dom 381.600 kr bara var ett förskott då dom inte kunde ta ett beslut just nu. Det tog 6 månader allt som allt från det att jag skickade in sjukdomsanmälan och alla journaler tills jag fick pengarna. Jag har Länsförsäkringar. Barn och ungdomsförsäkring. Jag fyller 25 i år.

• Anonym

Har Folksam olycksfallsförsäkring, vilket inte ersätter depression eller liknande. Glömde fråga om min livförsäkring jag har där, då kanske det skulle vara bättre om man tog livet av sig så familjen fick pengar för det, rent ekonomiskt iallafall

Svar på tråden Ersättning vid psykiska diagnoser?