• GrodanHopp

Ersättning vid psykiska diagnoser?

Bra fråga. Ja har ansökt iaf:) varför vill du veta?:)

• GrodanHopp

Okej:) jag e bipolär o väntar på besked om ja får pengar. Får ja fråga hur mkt hon fick? Ring o fråga:) du kanske inte behöver uppge namn o person nr, utan bara fråga lite "annonymt" (e inte alls paranoid;))

• GrodanHopp

Ja ville mest bara veta vad man kan få. Så man vet på ett ungefär, typ, så där.. :)
    SaraSara: det är skillnad på o söka för att få ersättning för själva diagnosen o hur vida man kan arbeta eller ej:)

• GrodanHopp

SaraSara: jag pratar om vanliga försäkringar typ IF, TryggHansa osv. Vi menade uppenbarligen inte samma sak:p

• GrodanHopp

Dom skriver inte riktigt rakt ut. Ja kolla först upp vilken sorts försäkring jag hade. O kollade sedan upp vilka sjukdomar den täcket. Står som sagt inte rakt ut utan man får gissa:/ men ring o fråga:) du behöver ju inte uppge ditt riktiga namn;)

• GrodanHopp

De däremot va en knepigare fråga:/ Asså om du åker skidor o bryter benet o får fula ärr så kan man ju faktiskt hård dra det o hävda att även de är självförvållat. Men ja vet faktiskt inte. Ja hoppas man kan få de, eftersom det är ju inget man gör för att de e så jävla kul!

• GrodanHopp

Gör så! Men personligen hade jag inte använt mitt riktiga namn. E väl lite paranoid men ja tänker att dom då tänker typ: aha! Hon tänker kräva pengar från oss!! De ska vi stoppa!!! Moouuhahaha!
    Det fungerar troligen inte så, men jag hade inte vågat chansa;p

• GrodanHopp

Hej o hallå! Hur har det gått för alla med ersättningar osv? Jag får besked i nästa vecka!!:D håll tummarna!

Svar på tråden Ersättning vid psykiska diagnoser?