Inlägg från: MrsMommy |Visa alla inlägg
  • MrsMommy

Kan alla 8-åringar åka skridskor?

Jag vill minnas att vi var tvugna att åka skridskor i idrotte på gymnasiet och att det var betygsgrundande. Weird. Det var en ångestfylld timma.... Men det är väl inte fel att utnyttja de tillfällen man gör det med skolan?

• MrsMommy
    dripdrop skrev 2010-11-04 07:23:42 följande:
    det verkar ju konstigt, de kan väl knappast bedöma er så?
    var det inte så att man var tvungen att delta bara?
    Vi hade tydliga betygskriterier, piruetter gav MVG.... 

Angående att skolan ska tillhandahålla skridskor och hjälm så stämmer det väl inte, så länge det inte är obligatoriskt. När vi åker med skolan får de fixa själva, vi tipsar om var man kan hyra billigt och de som inte vill/kan får göra en annan aktivitet. Skolan får lov att ta ut mindre avgifter ibland...
  • MrsMommy
    dripdrop skrev 2010-11-04 07:45:08 följande:
    Tycker det är så dåligt när de gör så på skolidrott. Det ska ju handla om att delta, och att göra sitt bästa. Alla är ju bra på olika saker...

OK, kan hända att det är så på gymnasiet, där är ju inget obligatoriskt egentligen. Men under hela min skolgång tillhandahöll de skridskor - det borde de ju verkligen göra om det är betygsgrundande dessutom. Jag refererade nog mer till 8-åringen, där hänger ju hela klassen med oavsett, då kan man ju knappast förvänta sig att barnen fixar skridskor själva. Skulle ju bli ramaskri bland föräldrarna om inte annat...
    Jag jobbar på grundskolan och vi har aldrig fixat skridskor till eleverna, vi brukar åka en gång per år.
Svar på tråden Kan alla 8-åringar åka skridskor?