Inlägg från: ninni16 |Visa alla inlägg
  • ninni16

Hur gör man vid en adpption vid en seperation?

Hej!
    Hoppas på att det finns någon som kan hjälpa mig.Jag har precis blivit lämnad av min tjej. Vi har en liten flicka på 15 månander och min sambo kände att hon inte orkade mer att hon gett vårt förhållande flera chanser.Visst vi bråkade mycket och det säger alla att man gör fram tills barnet är två år men att det blir bättre....Varför kunde vi inte gått till en familjerådgivare som vi bestämt först och sen sett om vi hade kunnat reda upp allt??????Allt kom som en chock när hon berättade det över ett brev som låg på min dator när ja kom hem själv till ett tomt hus..Där skrev hon att hennes känslor för mig hade försvunnit och att hon känt såhär till och från i ett års tid,hur kunde hon vara så kärleksfull och säga att hon älskde mig under detta året????Jag förstår det inte,hur kan man som människa leva så länge i en lögn????Ni kan ju tänka vilken chock ja fick...Nu är det så här att vi är två tjejer och när vår dotter föddes så sa vi att vi skulle vänta med adoptionen för bidragens skull, som man får om man står som ensam förälder...Jag gick med på det och hon lovade mig att inte ta vår dotter ifrån mig...Men nu känns det som att hon gjort det, för hon planerar att flytta till en stad 12 mil härifrån,men som hon sa det kommer inte att ske den närmaste tiden...Men jag talade om att vi måste tänka på vår dotter och det kan jag känna att hon inte gör om hon tar det kärleksfullaste och det som betyder mest av allt för mig...Hon kan ju göra vad som helst och jag har inget att sätta emot i och med att jag inte står på några papper...Jag hoppas på att det finns någon som kan hjälpa mig med hur man gör med en adoption efter en seperation....Är helt utom mig och vill inte förlora min dotter....Snälla någon hjälp mig....

Svar på tråden Hur gör man vid en adpption vid en seperation?