BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Hej på er alla! Roligt att det är full fart här i tråden ännu! :) Själv har jag börjat hjälpa lite färre personer via nätet och lite fler personer IRL, därför kikar jag inte in så ofta längre. Nästa vecka har jag nu bokat tre mammor som kommer hit och provmonterar bilstolar. Roligt, va?
Dagens bästa var att jag när jag kom till jobbet i morse såg skymten av en röd och fin bakåtvänd two-way i en bil på parkeringen. Hann inte ens se vems bil det var innan en arbetskollega kom och berättade att de nu hade köpt nya bilstolar åt sina småtjejer på 1 och 2 år. Jag hade inte pratat bilstolar och bakåtvänt åkande med henne men givit henne en kopia av min broschyr när jag såg att båda flickorna satt framåtvända i bilen. Nu hade hon helt på eget initiativ skaffat två two-way så båda flickorna fick åka bakåtvända. Oj, oj, så glad jag blev! Tycker annars också att jag börjar se allt fler bakåtvända stolar i trafiken här omkring... Vet inte om jag inbillar mig men jag tycker faktiskt att det har ökat lite om man jämför med hur det var för ett par år sedan. Så det finns hopp!
Nu till något mindre kul. Sonen som bara är 4år och 2 månader växer så fort att det inte är klokt... Bara för ett par månader sen när jag mätte honom var han 108cm. Då höjde jag nackstödet på MT'n till max. Härom dagen när jag mätte honom var han 113cm och drygt 20kg!! Inte konstigt att jag knappt får in hans axlar under nackstödet på MT'n längre! Shit! Testade sen Hi-wayn och den är också urvuxen... kanten är precis i ögon- och öronhöjd... snacka om att ha lång överkropp... snyft... Jag ska nu ta löst MT'n ur bilen i helgen och kolla riktigt noga om den går att använda längre eller ej. Two-wayn mätte jag honom i ikväll och där verkar han ha knappt 5cm kvar innan öronen är uppe vid kanten... Känner mig inte alls redo för det här och vill att han ska sakta upp i tillväxten NU!!