• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Anette, ta loss spännbanden så du kan dra stödben"overdelen" ut från stolen (den kan dras ut någon cm) då kommer man åt handtaget som man drar ut och upp.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Hur gjorde ni sist då? Det är inte bökigt.

• norgesessan

Man måste dra ut det för att dra upp det, annars sitter det ju fast där det satt... Synd du inte frågade igår, hade stolen här hemma då...
    Har du det högt upp? Det är ju en gräns på det...Helt överst får det att dra upp det en cm till, men det är inget hack där, så det fastnar inte där.

• norgesessan

Emil testade förresten Besafe bältesstolen idag (har varit på semester sen vi köpte den). Han satt jättebra iden.
    Går nu officiellt ut med att jag rekomenderar den
    Kid+en är dock bra den med.

• norgesessan

Lite längre upp än vad jag velat, enda nackdelen...Ska kolla ordentligt imorgon.

• norgesessan

Då är det nog bättre att ha nåt mellan bälteslåset och kroppen, men jag vet inte om det är så optimalt..

• norgesessan

Vad tråkigt. Hur lång är hon? Har ni börjat titta på bältesstolar?

• norgesessan

Triple, 111, han hade på högsta. Var inte helt urväxt, men twowayen var ledig och jag ville ha bort cosmicen som Isabelle satt i, så hon fick multitechen.

Köpte inte till någon mugghållare, trodde inte det fanns till Britax..(Har ju också kid+, samt en besafe)

• norgesessan

Precis, det är när man tar bort internbälterna som man kan höja stolen som man gör när man "använder" den framåtvänt...

• norgesessan

Sitter bältet bra så kan jag inte tänka mig att det skulle behövas ("kuddarna"), men till min dotter hade det nog inte kunnat stramats tillräckligt, bara en gissning.

Kuddbältet är nog utformat för dom son sitter framåtvända.

Du ser inte tredje hacket...Uppeifrån eller nedifrån? Fota det någongång, så blir det kanske lättare att förklara..
    Kan fota jag med, tillochmed filma hur jag gör. Vet dock inte var jag ska lägga ut det, vet inte om man kan majla en film.

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!