Runguska skrev 2011-07-10 08:21:14 följande:
Hej. Slänger in min fråga här då det verkar finnas många med erfarenhet. Har en son på 3,5år och en på snart 4 månader. Stora killen har en Hi-Way som förvisso skulle fungera bra för honom säkert ett par år till, men vi funderar på att köpa en Two-Way till honom och låta lillebror ta Hi-Way-stolen.
4 månader, sitter inte utan stöd. Provsatte honom i stolen hemma på parkeringen och han sitter bra i den - i alla fall då bilen är stilla. Tyvärr "orkade" jag inte för det lilla testet flytta bältet till nedersta läget, men det är väl där största oron ligger - att det ska vara för högt trots lägsta läget sen.
Det är såklart ingen panik att byta stol, men jag har ju läst att det ska vara säkrare/bättre med Hi-Way än babyskyddet?
Nu vet jag inte exakt hur lång han är men mellan 68-70cm. Så, byta inom den närmsta framtiden eller vänta till typ vintern med bytet?
Du ska byta inom den närmsta framtiden
Jag är i samma situation som du, stora 3,5 år och lilla 4½ månad.. Min stora har redan fått en britax twoway då den var på rea.. 1499:-
Jag har gjort denna tråd så ser du skillnaden på hur min dotter sitter i hi-way och two-way.. hon sitter ju bra i hi-way men ännu bättre i tw..
Sonen kommer få ta över hi-way alldeles snart.. han kan fortfarande inte sitta själv men han är stor.. 8 kg och 67 cm lång
www.familjeliv.se/Forum-3-101/m59753252.html