• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Kanon tyra och märtas mamma!

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Cecci, tar jag fel, eller är det så att du också bor i Malmö? Har fått för mig det.

Jag hade ringt polisen/majlat och sagt som det var och frågat vilka andra lagar man kan ignorera eftersom lag är en sak och verkligheten en annan, eftersom en av deras poliser tänker så.

• norgesessan

Biltemas heltäckande hade vi också, fungerade kanon när dom satt på varsin sida. När en satt i mitten blev det så lång reva pga bältet, det blev nåt kludd av det. Ville inte vika det under, för det var ju under det var lite motstånd i materialet.

Ni har dom varsitt Brio, det sitter som det ska.

• norgesessan

Jag hade också köpt ny klädsel kanske...Men då hade det varit bra om det fanns lite slitstarkt material så det inte blev dyngsurt direkt på vintern.

• norgesessan

Jempa, vad lång din dotter är (eller kort min son är). Jonathan fyller 6 i september, han når upp till samma punkt som din 3åring

• norgesessan

Nu kör inte jag bil, så vi har inte det problemet...Men byter ni ofta? om ena sitter i mitten så kan ni kanske ändra på det bandet som sitter i förarsätet? Eller så finns det kanske en annan punkt som inte påverkas av att flytta sätet? Det kom upp i tråden att man kunde fästa remmerna i samma säte (ungefär som när man monterar den i framsätet)

• norgesessan

Fast där brukar det vel att stå att man ska gå efter bilproducentens råd? Vet inte om det är stödbenet som är deras problem eller vad det är. Isåfall kan ju en framåtvänd isofixstol stå där, så det är kanske därför det är isofixfästen där. Men jag kan inte föreställa mig en orsak till att den inte ska stå där.

• norgesessan

Har varit så sugen på en grand voyager, men efter all läsning faller den bort..Men den är så fin!!

Jag saknar bagageutrymme i vår bil och överväger vad som är mest värt..Den extra sittplatsen (har 6 säten) eller en bil med bra sittkomfort även i baksätet, och stort bagageutrymme...

Jag är sugen på en saab 9-5 igen, maken vill gärna ha nåt annat....

Det är gott om tid att fundera, blir oavsätt inget före tidigast till hösten.

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!