BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Åh, blir så irriterad!
Har bara lite funderingar ... I min bil sitter killarna (3½ år) i Akta nånting stolar och i sambons bil har vi Briostolar.
Tycker bältena är lite korta, går med nöd och näppe att stänga, dra åt går inte.
De har normalt med kläder på sig (overall/jacka/täckbyxa med två tröjor o byxor under). Är 98 cm långa (på ett ungefär) och väger 15 kg. De är alltså inga tjockisar.
Ena killen säger nästan varje gång "måste fixa stolen mamma!" vet inte vad han menar med det men ska testa att luta den lite mer, brorsans lutar lite mer (lutar knappt men den andra är väldigt rak om det är det som inte känns bra för han?).
Har ingen lust att vända dom förrän TIDIGAST i sommar då de fyller 4år men hur/vad gör man när bältet i stolen knappt räcker till? :/ Kan ju inte skippa ytterkläderna precis.
Förstår liksom inte när ni som har mkt större barn kan sitta i sina stolar med det bältet och mina som är mindre och bältet knappt räcker till? :/
Låter märkligt att bältet ska vara så litet på henne.. men britax two-way sägs vara den största stolen men dock vet jag inte om den har längre bälte.. jag låter nog nån som har en sån stol eller som har både den å MT:n svara på det..
Halloj!
Kikar igenom bildtråden och börjar fundera på en sak. Är d någon som har bild på hur banden ska fästas i stolen/skenorna (el va d nu är) i sätet framför. Alltså om man har tex en high way, hur ska fästrämmarna sitta???? Vore toppen om nån hade bilder så chansa kan man ju alltid=) Vi har en saab 9-5 så om nån har bilder på d vore d super.
När vi köpte vår high way hjälpte säljaren i den barnbutiken till att fixa sånt o jag litade blint på honom, men skulle gärna dubbelkolla med er expterte=)
Är så glad att jag hittade denna tråd=)