BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
är det någon som har denna? Är det den som det går att höja hela ryggstödet på?
http://www.blocket.se/malmo/Cybex_Solution_X_Lemon_Green___KAMPANJ_31576114.htm?ca=17&w=3
är det någon som har denna? Är det den som det går att höja hela ryggstödet på?
http://www.blocket.se/malmo/Cybex_Solution_X_Lemon_Green___KAMPANJ_31576114.htm?ca=17&w=3
Det kom ut ett nytt bilstolstest i Norge nu, men varken two way eller multitech var med. Kid+ fick bra poeng. Cybex bäst av bältesstolarna.
Tycker det är så tråkigt att alla stolar inte testas bakåtvänt.Går den att vända testas den bara på det sämsta alternativet, framåtvänd....
Sen tar användarvänlighet upp så mycket plats, så framåtvända stolar fr ju högre poeng eftersom dom är lätta att montera.
Bältesstol är kudde med rygg?
aarrrggghhhhh...
idag var det lite aktiviteter på stan o bla polisen var där. Jag pratade med en o frågade lite om de gör mycket kontroller o så, sa att det är lite si sådär med bälten o bilstolar bla på dagis och att de gärna får göra koll där.
Polisen jag pratade med tycker jag begår tjänstefel!! Han tyckte det var ok att barn satt med bara bältet o att de kan använda bara midjedelen o lägga det andra bakom ryggen... Jag sa att det är ju lag på att barn under 135 cm sitter i en godkänd stol, han menade då att lagen sa en sak o verkligenhetern en annan... Om man kör ett "extra" barn tex hem från dagis så får man ju sätta det med bälte som jag beskrev ovan här..... det hade ju inte jag gjort sa jag, nä alla får gära sina val var kommenteran.
Han gav iaf inte böter om de har bälte bara, alltså inte ens om de minsta barnen bara har bälte. Jag menade att så små barn glider ju ur bältet (det är ju därför tex amerikanska stolar har internbälte framåtvänt) men det verkade han inte hålla med om.
Alltså om inte polisen ens ger böter när barnen inte sitter i bilstolar så är det väl klart att folk inte bättrar sig!!!! SÅÅÅÅÅÅÅ ARG är jag just nu....
Cecci, tar jag fel, eller är det så att du också bor i Malmö? Har fått för mig det.
Jag hade ringt polisen/majlat och sagt som det var och frågat vilka andra lagar man kan ignorera eftersom lag är en sak och verkligheten en annan, eftersom en av deras poliser tänker så.