Inlägg från: Queen Of Darkness |Visa alla inlägg
  • Queen Of Darkness

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Hej.
    Fästöglor, sådana som man kan köpa på biltema för att fästa förankringsbanden i, hur fäster man dom i bilen? Är inne i bilbyte nu och hade velat ha enklare till att fästa förankringsbanden.

♥ Amanda, Isabella & MiniMe ♥
  • Queen Of Darkness
    Joico skrev 2010-11-26 20:54:23 följande:
    Skruvar lös bultarna som håller fast stolen, sätter på ögglorna och skruvar tillbaks bultarna
    Jag är nog dum för jag förstår inte alls? Dom ska väl fästas i golvet på bilen?
  • Queen Of Darkness

Ah okej låter inte allt för svårt. Får man göra det själv eller är det något man ska låta en firma göra? Skönt att kunna fästa remmarna enkelt och inte krångla omkring och leta och ännu bättre att flickorna (och den väntade babyn) får plats utan att det ska bli trångt för dom.

• Queen Of Darkness

Sådär, nu har jag en ny fråga. Klädslar till britax hi-way, är det någon som vet hur dom ska tvättas? Har inga bruksanvisningar till men vill få dom tvättade innan vi får hem nya bilen. Är det samma tvättråd till two-way stolen oxå förresten?

• Queen Of Darkness
    Finesse skrev 2010-11-30 12:04:25 följande:
    Det står väl i tyget? jag tror vi tvättade dom å 30 grader.. eller nåt sånt..
    Jag hittade inget när jag kollade innan men får leta genom dom igen, hehe. Utan sköljmedel antar jag?
  • Queen Of Darkness

Angående var axelbanden ska komma ut:
    Ser det bra ut såhär? vet ju att det står i instruktionsboken att dom hellre ska komma överifrån än underifrån och om jag skulle välja de undre hålen så kommer dom ut längre ner för axlarna än vad dom kommer ovanför på bilden.
    (Vi brukar dessutom ha jacka på i bilen men spänner bältet innanför den - dock ligger den ju över axlarna ändå)

Tösen har druckit pucko och tittar nu på film, då är det tydligen lite störande att mamma lyfter runt henne och sätter henne i bilstol
  • Queen Of Darkness

En till fråga!
    Är mitt i bilbyte och insåg precis en sak, i nya bilen finns det förvaringsutrymmen på golvet. Om vi sätter barnens bilstolar på sidosäterna bak stödjer stödbenet på locket till förvaringsutrymmet. Känns osäkert? Om det inte är okej måste vi ju nästan tänka om vilken bil vi ska skaffa (tur vi inte hunnit skriva på några papper!) för vi kan inte montera in 3 bilstolar och undvika stödben på dessa 2 förvaringsutrymmen isf.
    Är det någon som vet vad som gäller?

• Queen Of Darkness
    Joico skrev 2010-12-01 20:25:55 följande:
    Det låter ju inte helt OK. Går det inte att ställa stödbenet utanför locket? Vad är det för bil..?
    En citroen xsara picasso. Tyckte det var en toppenbil för oss för den var skön att köra och vi får plats med 3 bakåtvända bilstolar i den. suck.
    minns inte exakt hur det såg ut i baksätet (förvaringsluckor fanns bara på golv bakom förar- och passagerarplats så sitter bilstolarna bak måste ju stödbenen vara där) men det kanske fungerar att vinkla stödbenet så det står utanför "locket". Men då är ju frågan om stödbenet får en godkänd lutning.
  • Queen Of Darkness

Har två britax hi-way som ju har stödben och en two-way utan (såklart). men först kommer vi använda två hi-way och ett babyskydd med bas och då är det ju 3 stödben så hur vi än monterar bilstolarna så fungerar det ju inte.
    Möjligtvis så att stora tjejen får sitta i two-way bakom förar eller passagerarsätet och man har babyskydd i mitten (inget förvaringsutrymme nertill där) och en hi-way i framsätet.

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!