emma enhörning skrev 2010-11-25 00:26:37 följande:
Tycker också det är svårt att sätta en ålder, jag var 22 när jag fick första och kände mig inte som en "ung mamma"...
Vad jag däremot funderar på är hur länge man är ung? Idag är jag 28 år och trebarnsmor, är jag ung mamma då fast jag är lika gammal som en annan 28 årig höggravid kvinna som väntar första barnet... Är ni med på vad jag menar?
Helt med. Men jag tycker nog att sammanhanget spelar stor roll. När jag hämtar i skolan är flera av de andra föräldrarna i mina föräldrars åldrar och de har även barn som bara är något år yngre än mig.
En tjej som gick i min parallelklass har till och med syskon i klassen under Gabriel, så när deras pappa hämtar känner jag mig ganska liten.
Så då är det ganska uppenbart att jag är ung. Dessutom märker barnen det. När Gabriel började på skolan var det många ungar som snabbt undrade hur gammal jag var och hur gammal jag var när han föddes.
Sen ä rdet något som man kan skämta om ibland, men det tycker jag är helt ok. Jag var/är ung mamma, men ingen tycker jag är sämre för det och då kan man skämta om åldrar-i båda riktningarna
Hemma känner jag mig knappast som en ung mamma, snarare en vardagssliten tweeniemorsa