• fiatin

När är man inte ung förälder längre?

Så här resonerar föreningen unga föräldrar. Så länge man känner att man är ung så är man en ung förälder.

Jag var 17 när jag blev gravid, hann bli 18 innan hon kom (samma år som jag skulle fylla 19) det räknades som ungt där jag bor och ändå är meddelåldern på förstagångsmammorna där jag bor  var 26år, vilket innebar att när jag fick mitt andra vid 23 så var jag fortfarande ung men kände mig ganska lagom då :)
    Nu när jag väntar 3:e har jag inte riktigt kommit underfund med vad jag är. Tror att medelåldern i sthlm är 33år och ser man till det så är jag ung än ;)
    Fast jag numera är 30år så kommer jag alltid att vara en ung förälder. Min äldsta går numera i 5:an är jag fortfarande näst yngsta föräldern på hela skolan (F-6)

• fiatin
    Lia85 skrev 2010-11-25 00:52:31 följande:
    Helt med. Men jag tycker nog att sammanhanget spelar stor roll. När jag hämtar i skolan är flera av de andra föräldrarna i mina föräldrars åldrar och de har även barn som bara är något år yngre än mig.

En tjej som gick i min parallelklass har till och med syskon i klassen under Gabriel, så när deras pappa hämtar känner jag mig ganska liten.

Så då är det ganska uppenbart att jag är ung. Dessutom märker barnen det. När Gabriel började på skolan var det många ungar som snabbt undrade hur gammal jag var och hur gammal jag var när han föddes.

Sen ä rdet något som man kan skämta om ibland, men det tycker jag är helt ok. Jag var/är ung mamma, men ingen tycker jag är sämre för det och då kan man skämta om åldrar-i båda riktningarna

Hemma känner jag mig knappast som en ung mamma, snarare en vardagssliten tweeniemorsa
    Det där med att känna sig liten känner jag igen, i min dotters klass går även min bästa kompis lillasyster och i klassen under dem så går hans barnbarn. haha så det kan bli!
Svar på tråden När är man inte ung förälder längre?