• Lollyy

Sena missfall

Jag är VERKLIGEN ledsen för din/ er skull.

Jag har haft 3 mf. 
    Elias föddes i v 17
    ett tidigt missfall ca i v 6
    JOnathan föddes i v 20
    Det var fruktastvärt jobbigt!!
    Vårt liv blev helt annolunda, sorgen och förlusterna tog över under lång tid...

Förra december fick jag veta att jag var gravid igen.
    Jag har en svag livmodertapp. vilket gör att det öppnar sig. ( det är därför jag fick missfall)
    Jag var sjukskriven nästan helt gravidit. De opererade in ett cerklage ( de syr ihop livmodertappen så det inte öppnar sig) Graviditeten var mycket jobbig, fick inte göra någon nästan. Inte lyft något, inget sex, får inte träna, jag kunde inte heller gå så mycket de sistan 4,5 månade pga av foglossningar,

Läkarna hade sakt till oss att det inte fanns något annat sätt och om det inte skulle funka kunde jag inte få barn. Det var jätte jobbigt att få veta det tog nästan 1 år innan vi vågade försöka igen efter jonathan.

Men tre år efter vi fick veta att vi var med barn med Elias så fick vi en dotter som nu är 5 månader.

Men medans man är i det är det jätte jobbigt. och det är svårt att veta när man är redo igen. För oss tog det ett tag, jag orkade bara inte ett missfall till. Jag var rätt säkert på att det skulle bli det, men även jag kan ha fel.

Det kanske låter konstig men allt är värt det... Nu när vi äntligen har vår Lea.

Jag önskar er Lycka till ! kram

Svar på tråden Sena missfall