Sena missfall
Beklagar verkligen! Ingen skall behöva uppleva det du har upplevt.
Instämmer i den kloka kommentaren som någon hade här tidigare, att det är som att välja mellan pest och kolera när det handlar om att våga försöka igen. Jag har haft 5 missfall av olika slag, de senaste upptäcktes i vecka 18 (fostret dog i vecka 17, strax efter ultraljudet som visade en aktiv bebis), de andra missfallen var tidigare, men sorgen stor i alla fall. Nu har jag blivit lite luttrad tyvärr så att när det senaste missfallet var ett faktum tänkte jag mer; Jaha, så var det dags igen, faaaaan! Jag har fått en son efter det 4:e missfallet och under den graviditeten så övervakades jag av en superbra läkare som forskar om missfall. Bara det att man får extra stöd och uppsyn under graviditeten lugnar, även om det inte är ett recept som man vet fungerar. Så ge inte upp, försök få tag i en bra läkare som kollar dig extra, undersök och kräv utredningar (kolla fakta via nätet - det finns jättemycket kunskap på sådana här trådar), vid nästa graviditet kanske du ska vara sjukskriven och ta det jättelugnt.
Själv väntar jag med fasa på att bli gravid igen, men vet att jag helt enkelt MÅSTE försöka, för längtan är större än rädslan, trots allt. Men det kommer att vara en plåga efter det första plusset.
Kram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!