Humlan2011 skrev 2010-11-02 12:10:43 följande:
Jag blev ordinerad Trombyl efter tre missfall. Alla missfall var runt vecka 5-6 fast ett par "kom inte igång" förrän senare. Och det är ju just dessa missfall Trombylen kan avstyra. Ny graviditet i slutet av våren och är nu i vecka 30! Vet hur svårt det är att hoppas och tro, jag var ett nervvrak före varje ultraljud (v7, V9 och v18). Tvingade min BM att lyssna efter hjärtat i vecka 12, vågade inte berätta innan jag fått ett bevis att den levde. I vecka 17-18 kom sparkarna, först diffusa så man inte var säker men sen mer och mer. Då började jag tro på det och hoppas. Men jag tar inget för givet, i min första graviditet (9 år sen) trodde jag aldrig att något kunde gå fel, nu blir jag förvånad om det inte gör det... Men som sagt, jag tror helt klart Trombylen gör underverk. Har en kompis som gått precis samma väg som jag, 3 missfall Trombyl, och nu har hennes underbara dotter kommit till världen.
Hoppas verkligen allt går bra för dig denna gången!
men trombylen motverka väl egentligen bara blodproppar? det var vad min gyn sa?:O och att progesteronen gör att gravidteten stanna kvar.