• Loha88

progesteron+Trombyl, vill ha positiva historier=)

haft 3 missfall, igår plussade ja och har nu börjat med progesteron och trombyl.. Hur har det gått för som tagit detta?=)

• Svar på tråden progesteron+Trombyl, vill ha positiva historier=)
  • Loha88

några måste väl ha bra historier?

• Uddan

Hej!
    Jodå visst finns det bra historier! jag hade haft en del MA och fick ordinerat progesteron och trombyl vid en ev ny graviditet. Det slutade med en liten flicka, hon är vårt lilla under! född -07.

Lycka till och grattis!!

• Loha88
    Uddan skrev 2010-10-31 15:56:01 följande:
    Hej!
    Jodå visst finns det bra historier! jag hade haft en del MA och fick ordinerat progesteron och trombyl vid en ev ny graviditet. Det slutade med en liten flicka, hon är vårt lilla under! född -07.

Lycka till och grattis!!

Låter jätte härligt att höra=) jag är bara inne i vecka 4..  3+3.. å har börjat med tabletterna för 2 dagar sen när ja fick red på graviditeten=)
  • 73Lillan

Har inte haft missfall förut, men fick Trombyl och Progesteron i samband med ivf, och nu är jag i vecka 5.
    Grattis till plusset och lycka till Glad

• Loha88
    73Lillan skrev 2010-11-02 08:53:22 följande:
    Har inte haft missfall förut, men fick Trombyl och Progesteron i samband med ivf, och nu är jag i vecka 5.
    Grattis till plusset och lycka till Glad
    låter kanon=) lycka till=)
  • Habaladabala

Jag hade 3 mf, vid fjärde graviditeten fick jag progesteron och trombyl och då gick det vägen. Vet ju inte helt säkert att det var medicinen som hjälpte men när jag plussade igen när första tjejen var ungefär 1 år ringde jag samma gyn och bad om progesteron och trombyl igen och nu sitter jag här med två fina tjejer.

Hoppas det blir fjärde gången gillt för dig också!  

• Loha88
    Habaladabala skrev 2010-11-02 11:44:36 följande:
    Jag hade 3 mf, vid fjärde graviditeten fick jag progesteron och trombyl och då gick det vägen. Vet ju inte helt säkert att det var medicinen som hjälpte men när jag plussade igen när första tjejen var ungefär 1 år ringde jag samma gyn och bad om progesteron och trombyl igen och nu sitter jag här med två fina tjejer.

Hoppas det blir fjärde gången gillt för dig också!  
    ohh va glad ja blir när ja läser ditt inlägg=) låter så himla positivt.. är bara i vecka 4, går in i vecka 5 på fredag.. men förhoppningsvis sitter ja med en liten liten kula i december=)
  • Humlan2011

Jag blev ordinerad Trombyl efter tre missfall. Alla missfall var runt vecka 5-6 fast ett par "kom inte igång" förrän senare. Och det är ju just dessa missfall Trombylen kan avstyra. Ny graviditet i slutet av våren och är nu i vecka 30! Vet hur svårt det är att hoppas och tro, jag var ett nervvrak före varje ultraljud (v7, V9 och v18). Tvingade min BM att lyssna efter hjärtat i vecka 12, vågade inte berätta innan jag fått ett bevis att den levde. I vecka 17-18 kom sparkarna, först diffusa så man inte var säker men sen mer och mer. Då började jag tro på det och hoppas. Men jag tar inget för givet, i min första graviditet (9 år sen) trodde jag aldrig att något kunde gå fel, nu blir jag förvånad om det inte gör det... Men som sagt, jag tror helt klart Trombylen gör underverk. Har en kompis som gått precis samma väg som jag, 3 missfall Trombyl, och nu har hennes underbara dotter kommit till världen.
    Hoppas verkligen allt går bra för dig denna gången!

• Loha88
    Humlan2011 skrev 2010-11-02 12:10:43 följande:
    Jag blev ordinerad Trombyl efter tre missfall. Alla missfall var runt vecka 5-6 fast ett par "kom inte igång" förrän senare. Och det är ju just dessa missfall Trombylen kan avstyra. Ny graviditet i slutet av våren och är nu i vecka 30! Vet hur svårt det är att hoppas och tro, jag var ett nervvrak före varje ultraljud (v7, V9 och v18). Tvingade min BM att lyssna efter hjärtat i vecka 12, vågade inte berätta innan jag fått ett bevis att den levde. I vecka 17-18 kom sparkarna, först diffusa så man inte var säker men sen mer och mer. Då började jag tro på det och hoppas. Men jag tar inget för givet, i min första graviditet (9 år sen) trodde jag aldrig att något kunde gå fel, nu blir jag förvånad om det inte gör det... Men som sagt, jag tror helt klart Trombylen gör underverk. Har en kompis som gått precis samma väg som jag, 3 missfall Trombyl, och nu har hennes underbara dotter kommit till världen.
    Hoppas verkligen allt går bra för dig denna gången!
    men trombylen motverka väl egentligen bara blodproppar? det var vad min gyn sa?:O och att progesteronen gör att gravidteten stanna kvar.
  • Humlan2011

Japp. Men enligt läkaren jag träffade var orsaken till tidiga missfall så gott som alltid "fel" när bebisen och mammans blod skulle kopplas ihop. Vid ultraljudet i vecka 7 sa han att har man bara sett att hjärtat slår så sjunker missfallsrisken till 2-3%. Jag har enbart ätit Trombyl, men Progesteronen hjälper säkert till på sitt sätt. Är det första barnet?

• Habaladabala
    Loha88 skrev 2010-11-02 12:41:28 följande:
    men trombylen motverka väl egentligen bara blodproppar? det var vad min gyn sa?:O och att progesteronen gör att gravidteten stanna kvar.
    Progesteron producerar man själv när man är gravid men av nån anledning är det vissa som inte producerar tillräckligt och då kan det hjälpa att "skjuta till" lite extra. Progesteron hjälper ägget fästa och sen sitta kvar. 
    Trombyl minskar risken för proppar vilket är ett vanligt fel vid mf.
    Så fick ajg det förklarat av min gyn iaf.  
  • Loha88
    Humlan2011 skrev 2010-11-02 12:47:08 följande:
    Japp. Men enligt läkaren jag träffade var orsaken till tidiga missfall så gott som alltid "fel" när bebisen och mammans blod skulle kopplas ihop. Vid ultraljudet i vecka 7 sa han att har man bara sett att hjärtat slår så sjunker missfallsrisken till 2-3%. Jag har enbart ätit Trombyl, men Progesteronen hjälper säkert till på sitt sätt. Är det första barnet?
    aha ok, a ja kommer knappt ihåg, var ett tag sen nu.. Japp första barnet=) försökt i över 2 år och nu hoppas vi på att äntligen få lyckas=)
  • Humlan2011

Håller alla tummar och tår jag kan för er skull, vet hur hopplöst det kan kännas. Hör gärna av dig!

• Loha88
    Humlan2011 skrev 2010-11-02 14:59:56 följande:
    Håller alla tummar och tår jag kan för er skull, vet hur hopplöst det kan kännas. Hör gärna av dig!
    tack så jätte mycket=)
Svar på tråden progesteron+Trombyl, vill ha positiva historier=)