Överintelligent barn, nån mer?
angående det ts skrev på sida 1(inte själva trådstarten alltså) med att han inte är lika ''smart'' rent praktiskt... det är lite komiskt, för min mamma berättade här om dagen om min bror, hur han var när han var liten. min bror har alltid varit extremt smart och kan mycket och komplicerade saker. han började prata tidigt och läsa osv osv, men mer praktiska saker som att knyta skosnörena osv var han lite segare på.
vid ett tillfälle så skulle mamma hämta mig och min syster hos dagmamma(två portar bort) och min bror(som då var ungefär 9-10 år) skulle gå före hem. när mamma kommer upp med mig och min syster så står min bror utanför dörren och på något sätt så har han klivit in genom dörren med nyckeln, lagt ifrån sig den och sedan klivit ut och stängt dörren. men han visste inte hur det hade gått till...
ta det som det kommer, din son verkar vara en svamp-suger åt sig all kunskap. roligt! uppmuntra honom i hans intelligens(hmm, stavas de så??? fråga din son, han kanske vet ) så ska du nog se att allt löser sig