Överintelligent barn, nån mer?
Hej!
Jag kunde läsa felfritt och flytande vid 4 års ålder. LÄste hela böcker.
Om du känner dig orolig över att barnet inte ska få rätt intellektuell stimulans, eller om det får intellektuell stimulans,men blir känslomässigt understimulerad....följande vill jag då säga: Montessoriskolorna är utomordetligt duktiga på att utveckla varje individ efter dess behov. Man får jobba kreativt och fantasifullt från början. Varje barn får tidigt lära sig att hjälpa till att sätta upp sitt eget individuella veckoschema.
Min vännina har ett barn på MOntessori. Hon valde denna skola därför att hon såg det som en kompromiss mellan den vanliga kommunala skolan och elitskolorna. Dessutom blir barnen konstnärligt utvecklade. Montessoriskolorna får stsliga bidrag och det kostar inget för föräldrarna. Finns även dagis.
KLolla upp om Monstessori finns i närheten av dig. Kan ju vara värt ett försök!=)
Idag önskar jag att mina föräldrar hade satt MIG på Montessori. tror att mitt självförtroende under uppväxtåren och tonåren hade varitmycket bättre. Duktigt i skolan och mycket konstnärligt lagd. Hackkyckling i vanlig skola, INgen hit!
LYcka till!