Överintelligent barn, nån mer?
Min äldsta son lärde sig alla bokstäver vid 2 år och lärde sig läsa vid 2,5 års ålder, de har dokumenterat detta och hans andra "framsteg" hos bvc. Jag själv har dock tagit detta med ro, har tex inte flyttat upp honom i skolan trots att vi blev tillfrågade, både han och hans lillebror (som var senare med allt men tagit igen det helt och hållet och som oxå kunde få bli uppflyttad) har dock fått haft vissa lektioner med äldre barn för att få lite mer att bita i. De har också hela tiden fått nya böcker och/eller extraböcker för att ha att göra hela tiden. Yngst sonen ska tex få forska om rymden när hans klasskamrater har lektioner i vissa ämnen där han ligger långt före och det tycker jag är jättebra, att lärarna verkligen bryr sig
Jag vill att mina pojkar ska få vara barn och inte känna någon jättepress, jag vet att de är mycket intelligenta och att de presterar jättebra i skolan så jag är nöjd med det, vill helt enkelt inte stressa dem.
Min äldste är oxå otroligt konstnärlig teckna och gör fantastiska figurer i lera! Perfekt tycker jag, nu ska jag sätta honom i jobb inför julen, det blir figurer till hela släkten