• Hannah76

En mormor som inte bryr sig (lite långt)

Varför vill du inte att han ska följa med? Det tycker jag att du ska tänka på.

Är det för att "straffa" din mamma?

För jag kan inte se faran i att dina barn träffar en vän till din mamma.

Hur lång tid ska man ha kännt varann innan man får träffa familjen? Där det handlar om vuxna barn.

• Hannah76
    Lysmasken skrev 2010-10-24 09:19:45 följande:

Ja var ska jag börja någonstans.

Anledningen till att vi bråkade är pga min yngsta syster. Förra omgången jag var gravid så blev både soc och polis inkopplad för att min syster sa till min moster att mamma skulle styckmörda henne.
    Min mamma har ringt ett antal gånger och stor bölat pga av min syster. Hon har hotat mina föräldrar till livet. Det var där för några år sedan jag sa till min föräldrar att dom behöver hjälp.

Iaf 2009 så gick min farfar bort och jag tog över hans hund pga ingen annan hade tid och ingen ville direkt ha en 10 årig tik. Jag själv har en golden och hundvan. Tiken var inte van vid barn. När vi hade haft henne i ca 5 månader så gör hon utfall mot barnen och min då min blivande make. Tog upp detta med min far och hans syskon om hur vi skulle gå tillväga. Vi valde avlidning.
    Då börjar min mor & syster hota mig öppet på fb och även genom telefon samtal.

På ht 09 så gift jag mig med min make och då vart min mor riktigt arg på mig att jag valde borgligt.
    Då fick vi 20 t av hans föräldrar som skulle gå till bröllopet.

Nu så blir jag anklagad av henne att jag tiggde lika mkt pengar som vi fick av hans föräldrar, hon anklagar mig för att ha stulit en film från henne, att jag ska vara tacksam för att hon har passat mina barn (2 gånger under 5år)

Alltså jag kan fortsätta.

Hon skulle flytta ihop med en tjej från sitt jobb. Denna tjej sa upp sin lägenhet, när det väl kom till kritan så fick denna tjej inte alls flytta med min mamma (mamma stod på lägenheten själv), sen så angav min mor denna tjej att hon stal från jobbet (dock inte sant) så tjej höll på att förlora sitt jobb oxå.

Tycker ni att det verka vara en normal mamma???

Nä jag gör inte detta för att straffa min mamma.

Då är det alltså något helt annat bakom än hennes nya.. Och jag tror fortfarande du straffar henne - och vill hålla en distans mellan er. Vilket är helt förståligt!

Tror du måste bestämma dig för vilken relation du vill ha med din mamma (om du vill ha någon alls?). Och sen utgå och agera från det.
Svar på tråden En mormor som inte bryr sig (lite långt)