En mormor som inte bryr sig (lite långt)
Jag och min mamma (barnens mormor) bråkade rätt så rejält i maj när jag väntade mitt 3:je barn. Sen dess så ringde hon i stort sett nästan varje dag och flera gånger men jag svarade inte. Moget av mig inte direkt men jag mådde inte så bra när hon ringde och skrek på en.
Fick massa förvärkar och ont i sidorna och fick ringa fl några omgångar just pga jag vart så arg på min mor.
Sen gick mina föräldrars skiljsmässa igenom mitten av juli och jag hade bf 9:e aug. Sa till henne genom sms att jag hör av mig efter fl.
Tösen föddes 25:e aug och veckan efter så ringde jag min mamma och talade om att hon var välkommen att komma och hälsa på. Då hade hon inte sett dom andra 2 barnbarnen sen maj.
Precis i början av augusti så träffade min mor en ny karl. Lite tidigt tycker jag men iaf veckan efter fl så ringde jag ju. Då sa hon ett snabbt grattis och inget mer. Frågade inte hur jag mådde el något om tösen. Däremot så undrade hon om hennes nya fick följa med.
Eh nä sa jag. Nä dom ville hon inte heller komma om han inte fick följa med. Jag tycker att dom kunde ha varit ihop längre innan mina barn får träffa denna man och inte efter 1 månad.
Iaf nu så ska jag ha barndop slutet av okt. Även denna gång så bjöd jag min mor. Fick ett sms av henne och hon undrade om hennes nya fick följa med på dopet. Nej sa jag.
Jag har inte sett karln än men tycker att 2 månader ihop är lite tidigt att man ska på följa med på allt speciellt på ett barndop där han inte känner någon.
Min mamma ringer mig med en gång och jag får en utskällning utav henne. Kan tillägga att jag är snart 29 år och min mor är snart 49.
Igår så hade min far pratat med mamma och då nämde hon till honom att hon inte tänker komma på dopet eller något annat. För så länge jag inte accepterar henne med en ny man så tänker hon inte bry sig om mig eller barnen. Inte nog med det så flyttar hon ihop med den nya nu 1:e nov. Jag har inget emot honom än MEN jag anser att man kan vara ihop längre innan man ska presentera honom för alla. Svärmor skakar bara på huvudet.
Tycker det är sorgligt inte för mig men för mina barn. Den äldsta tösen undrar var sin mormor är. Vad ska man säga till henne varför mormor inte vill komma nu när hon fyller 5 år i dec...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 08:46
Tycker ni att jag gör rätt som inte låter hennes nya följa med på dopet?