-
Åh vad spännande!!! Har du fått någon tid för äggplock än?Bottis skrev 2011-02-21 12:04:26 följande:VUL2 i dag. 13 ägg i bra storlek. Nu hoppas jag på datum för äggplock!
-
Hej alla,
En liten uppdatering från mig.
För mig händer det inte så mycket just nu och det är därför jag inte är här inne så ofta... Jag försöker tänka på annat samtidigt som jag går och väntar på att mensen ska behaga dyka upp så jag kan börja räkna ner till dag 21 då jag ska börja med sprayen... suck. Denna eviga väntan.
Förra månaden kom mensen på dag 38 nånting och jag har vanligtvis 31 dagars cykel, så vi får väl se hur det blir denna gång. Jobbigt att den ska börja strula nu när den brukar vara så regelbunden. -
Hejsan allihop!
Jag har nu börjat nedräkning till start med nässpray då jag fick mensen förra veckan. 21:a mars är startdatum... spännande!
Men... nu är jag lite nojig att jag sa fel datum för mensens första dag. Jag brukar nämligen ha lite spottings dagarna innan så därför räknar vi från den dagen då jag blödde ordentligt! Då hade jag blött i 2 dagar redan, men lite sparsamt, men nu i efterhand så tycker jag att mensen slutade "för tidigt" så jag tror eg att min startdag var första blödningsdag i alla fall...
sååå, till min fråga, tror ni att det spelar nån stor roll om jag sagt nån dag hit eller dit fel, så att jag bör ringa och planera om alltihop?
Och förresten, jag var och hämtade ut medicinerna igår, det var pirrigt då vi bor i en liten stad... var rädd att jag skulle träffa någon jag kände, men jag klarade det! :) Puh. 2 veckor till spraystart idag!
Kram! -
Tack för svaret Aurora79! Jag ska nog försöka ringa dem nu i veckan.Aurora1979 skrev 2011-03-06 15:03:16 följande:anlijoos: Ring kliniken och fråga. Än spelar det ju ingen roll eftersom du inte börjat spraya än. Men tror inte det är lika noga med sprayandet. Jag fick nog spraya några dagar mer än jag behövde. Och man medicineras ju tills man nått rätt resultat... men som sagt ring och fråga.
Kul förresten att du är på gång! =)
Jag är på läskiga RD 10 idag. Förra gången avslutades just denna dag då jag började blöda. urk...
Så himla härligt att vara ända på RD10! Hoppas verkligen att du lyckas denna gång Håll oss uppdaterade!
Jag reser mycket i jobbet så jag håller bara lite koll här genom telefonen, men att skriva något är rent hopplöst... men så ni vet varför jag försvinner emellanåt... -
ÅH! Först och främst...
S T O R T grattis till Aurora79 och IShotMyMan!
Så himla bra, det verkar som det är en turtråd jag skapade :) Nu är det vi andras tur!
Jag har precis mailat kliniken angående det här med tiden för min mens start....
En annan sak jag passade på att fråga är det här med att förvara puregonet kallt. hur viktigt är det eg? Jag är bortrest med jobbet ett par dagar per vecka (därför jag är dålig på att skriva här emellanåt) och hur löser man då det när man bor på hotell? Känner inte direkt för att be de förvara det åt mig.... vet ni? Sprutar man bara en gång per dag?
villsågärna, din berättelse är verkligen hemsk. Jag förstår att du blev förbannad, det hade vem som helst blivit!!!! Ska ni gå vidare på något vis med det? -
Tack för era svar :)
Jag får se vad de svarar på RMC då. Ni får veta när jag fått svar!!
Stor kram till er, säger som phillie10! Tycker om er och uppskattar detta forum mycket! -
Tack för ditt svar habanita!! :)HaBaNiTa skrev 2011-03-09 22:32:20 följande:anlijoos: jag frågade faktiskt kliniken idag angående detta då jag var o hämtade ut mer puregon och orgalutran idag och tjejen på Apoteket sa att orgalutranen endast ska vara i rumstemperatur! Blev fundersam då kliniken första gången sa att jag skulle stoppa allt i kylen och att när jag sedan började använda första ampulen av puregonet så kunde man ha det i rumstemperatur. Idag sa kliniken iallafall att puregonet måste vara i kylskåp fram tills man börjar använda ampulen, alltså när den ligger i pennan så kan den vara i rumstemperatur inte annars! Angånde orgalutranen om någon undrar så ska den vara i rumstemperatur hela tiden! Pregnylen måste vara i kylskåp och även vagitorierna! Vagitorierna kan man ta ut på morgonen, dem man ska använda under dagen resten ska vara kvar i kylskåp annars finns det risk att de smälter! Om du ska vara bortrest så kan du ju ha pennan med ampulen i i rumstemperatur då du endast ska spruta en gång om dagen (kvällen) hoppas du blev klokare av min krångliga förklaring lycka till nu för här ska vi alla plussa
Nu lite följdfrågor...
Vad är orgalutran? Läste på lite och förstod det som att det har samma funktion som puregon? Varför tar man både och? Jag har bara hämtat ut puregon och så nässpray Suprecor. Jag förstod att nässprayet ska vara i rumstemperatur.
Hur länge räcker en fyllt spruta med pregon? Jag kan ibland vara borta i en vecka i sträck.
Vad är pregnyl och vaggitorier?
Oj, jisses vad lite jag vet egentligen och snart ska jag ju börja! Lite läskigt faktiskt, men visst ska vi alla plussa! -
Hejsan,
Vårt problem är min sambos få och slöa spermier, inga fel funna på på mig.
Kram! -
Klart vi ska vara där snart phillie10!phillie12 skrev 2011-03-10 09:53:47 följande:Tack för era påminnelser om problem (som inte längre är problem)!
Åh, det är så roligt att läsa om era graviditeter! Vill också vara där snart! Är det verkligen vanligt att man börjar misströsta så som jag efter bara ett misslyckat försök? :(
Aha Villsågärna, då var det ju lite skillnad ja... Men har också för mig att de sagt till oss att de helst inte opererar just eftersom det likagärna kan bli sämre och det vill vi INTE med vår redan låga befruktningsgrad.
Grattis förresten till lilla hjärtat! :)
Det är inte konstigt att du misströstar lite, men det är ju inte alls ovanligt att man misslyckas de första gångerna. Jag har tänkt att ge det åtminstone 3 ggr utan att ta det för hårt, men sen vet jag ju ändå att jag kommer bli lika besviken varje gång det misslyckas (om det misslyckas).
Hur ligger du tidsmässigt nu förresten?
:) -
Åh, vad gulliga ni är som svarat så utförligt på mina frågor! :)
Antar att jag får pregnyl och vaggitorier (eller motsvarande mediciner) senare under behandlingen.
Så här svarade kliniken på mina frågor kring om man måste förvara pregnylen i kylskåp samt min mensstart:
Det viktiga är att Puregonet ej utsätts för temperaturer över 25 grader, det är det ju sällan inomhus, men för att vara på den säkra sidan är det ju bra att förvara det i kylen. Ofta finns det ju faktiskt en kyl på hotellrummen, kanske kan du lägga in sprutan där?
Jag tror inte vi i efterhand kan komma fram till exakt dag för mensstart, jag tror att det blir bra som vi gjort. Alltså inget du behöver fundera över.
Det låter ju som att det kommer vara hanterbart iaf. Ska passa på att fråga på hotellet om man kan få ett rum med minibar nu nästa gång jag är iväg...
Kram och ha en mysig helg!