-
ikväll börjar jag med proveran jag fick välja mellan fre och lör så jag börjar idag för att vara på säkra sidan. Ska knapra de i 10 dagar o sedan invänta mensen. Dag 1 på mensen ska jag börja knapra progynon och efter ca 9 dagar så är det VUL för att kolla så att slemhinnan tjockat på sig inför återföringen. Så om ca 3veckor är jag ruvare igen om allt går som det ska. Vi är så glada att vi hinner en omgång till innan de stänger för sommaren. Vi har ju 6st frysisar. Fick reda på att 4 st är embryon 3dagars odlade och de andra två är blastocyter. Läkaren sa att först tinar man upp ett embryo och om den inte klarar av upptiningen så tar man en blasto. Så vi får väl se vad man får. Man kan även få tillbaka båda två men han rekommenderade mig att inte riskera det då jag har snittats med mitt första barn och det tydligen finns risker för att livmodern går sönder med en tvilling graviditet =( så det känns lite kört om de erbjuder 2st nu =( vi måste då av säkerthets skäl tacka nej till två =( lite trist men det var ju många år sen jag snittades så vi får se vad som händer. Vi får ta beslutet i den stunden om vi får frågan. Vad skulle ni ha gjort???? kram
-
Grattis anlijoos
-
Den här jäkla mensen vägrar dyka upp så vi kanske inte hinner med våran FET :( får isåfall vänta till augusti :(
-
nu har mensen dykt upp jippieeeeeeee vi hinner ;) imorgon börjar jag med progynonen och den 20:e är det VUL och återföring mellan 24-27 snart är vi där hoppas det blir plus denna gång och så klart bebis ;)
-
Tack finaste tjejer
-
Japp imorgon gäller det då får vi veta när jag får min lilla eskimå tillbaka eller vem vet det kan också bli mina eskimåer. Hoppas det blir innan helgen iallafall!
-
Heeeej jag är såååå glad som man kan bli!!! Återföring på torsdag jippieeeeee jag kommer att bli ruvare innan midsommar ;) TD blir den 11/7. Håll tummarna för mig nu tjejer!!!
-
imorgon gäller det och jag är supernervöööööös. Hormonerna spökar redan hatar progesteronet för det. Jag blir så jäkla känslig, grinig och gråter för ingenting. jobbigt som fan!!! Någon annan som känner igen detta??? kram
-
Tack sötis. Åhh vad roligt du ska se att allt kommer att gå superbra. Uppdatera sen när du kmr hem. Kram på digAurora1979 skrev 2011-06-22 13:57:41 följande:
habanita: håller tummarna stenhårt för att det ska gå bra! =)
Är själv nervös nu.. ska på rutinultraljudet om en timme!
-
Nu ruvar jag på min lilla eskimå ;) TD 11juli men nu ska jag ta crinone i 7veckor och även progynonen. Om jag får plus på Stickan så att säga, om det blir neg så slutar man med medicinerna direkt!!! Denna gång ska jag inte tjuvtesta!!! Det kommer bli svårt men jag kommer iallafall försöka. Hellre njuta lite mer av ruvningen än o bli besviken! Nu ska jag iväg till Apoteket o köpa folsyra som de rekommenderar. Puss o kram på er tjejer och trevlig midsommar!