• HaBaNiTa

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Har TD imorgon men nu har jag blödit sen i måndags och idag är det lite mera. Så här är det kört :( ska testa imorgon iallafall eftersom man ska meddela sjukhuset. Hoppas de ger oss en tid på en gång för att göra vår första FET hoppas den lilla eskimån vill vara kvar då!!! Kram på er alla och fortsätt kämpa. Här ger vi inte upp föränn det blir bebis!!!

• HaBaNiTa

Tack anlijoos du ska inte vara orolig för återföringen. Katetern är så liten att den inte känns jag låg och väntade på att det skulle göra ont men kände inte ett smack. Tyckte endast det var jobbigt när läkaren tvättade rent innan katetern skulle in. Så var inte orolig ;) det kommer gå hur bra som helst. Uppdatera så fort du orkar imorgon kram och lycka till :)

• HaBaNiTa

Blev som jag misstänkte ett stort minus :( men är inte orolig. Väntar på att sjukhuset ska ringa upp nu så vi får veta hur och när vi får vår frysis insatt. Tack alla fina här inne för all pepp och stöd. Ni är guldvärda ska ni veta. Uppdaterar sen om hur det blir med FET kram

• HaBaNiTa

Meloti jag blödde lite under sprutandet och allt gick bra fick ut 16 ägg och har precis ruvat på ett och har 6 i frysen så var inte orolig. Det är bara biverkningar ;)

• HaBaNiTa

Har fått en tid i slutet på maj nu. Står i kö om det blir avbokningar för att komma innan. Men de har räknat med att vi hinner sätta in en liten eskimå innan de stänger för sommaren så om ca 6v är jag nog ruvare igen om det inte blir tidigare så klart!!! Måste ju ha en mens emellan innan vi kan börja ruva igen. Tack alla som stöttat mig kram på er!

• HaBaNiTa

Ja återföringen görs i slutet av juni men jag har tid hos läkaren i slutet av maj då vi måste sätta igång min mens (har ju ingen egen) o sen bygga på slemhinnan. Men återföringen sker i mitten/slutet av juni beroende på när min mens bestämmer sig för o komma. ;) kram

• HaBaNiTa

Usch nu blöder jag så jäkla mycket (ursäkta om jag är äcklig) men det kommer blodklumpar hela tiden. Innan detta så stramade det och högg till hela tiden t.o.m enda bak i svanskotan. Så det kanske var det som ville ut. Känns helt konstigt o blöda så mycket vågar knappt röra på mig :( för då rinner det fy fan! Hoppas det går över snart.

• HaBaNiTa
    anmaelli skrev 2011-05-06 22:31:55 följande:
    Tack för ert peppande, jag är inte lika positiv, men vet såklart att chansen finns att det blir bebis och även att det KAN bli 2... men känns som en liten risk/chans. Känns tungt att behöva gå igenom ÄP igen i höst om det inte blir något, men samtidigt så om vi hade fått till frysen denna gång så hade de tagit av dem och vi hade då inte fått något nytt färstförsök. Så på så sätt är det ju positivt att vi nu får två "hela" IVF:er och nästa gång kanske jag får till frysen också... och då har vi ju endast FET att betala för om det inte lyckas då heller.
    Många tankar som snurrar....

Vet ni förresten fr o m när man kan tjuvtesta för att få ett någorlunda säkert svar och när man vanligtvis börjar blöda?

habanita: Vad otäckt det låter :( Hoppas det är över snart. Vilken dag är du på nu? Är det olika mängder blod beroende på när, vilken RD, man börjar blöda på?
    Stor kram!
    Idag är jag på RD 18 min TD men började blöda på RD 13. Ingen aning om detta med blod men har nu fått höra att jag säkert fick ett tidigt MF :( så det kan vara därför jag blöder ut klumpar. KRAM
  • HaBaNiTa

Anlijoos: ingen aning gumman men om man bara blöder utan klumpar så har den aldrig fäst men om det är klumpar så har den fäst och släppt. Så har jag uppfattat det iallafall. Jag hade ju jättemycket graviditets symtom. Sen hjälpte jag min syster att flytta och lyfte lite lätta saker osv kände att det högg till i livmodertappen och gick på toa. Då kom första blödningen :( så tror att det säkert var något innan men att det sedan släppte :( jag har verkligen inte varit försiktig alls under ruvningen har cyklat, burit, badat haft sex osv och nu har jag läst på andras sidor om att man ska undvika just bad och sex och inte bära eller överanstränga sig :( alla säger så olika. Jag ringde o fråga och då sa de att man ska leva som vanligt. Medan andra sjukhus säger tvärtom. I Spanien säger de att man ska vila de första 48 timmarna efter återföringen. Så visst jag gjorde allt helt fel isåfall men gjort är gjort och jag får helt enkelt ta det lugnt nästa gång. Följ dessa råd gumman så får vi hoppas att det går bättre för dig. Kram

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI