• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

HaBaNiTa skrev 2011-09-11 13:30:41 följande:
    RD 6 idag.Jag börjar jobba imorgon lite nojjig över det. Men det ska nog gå bra det med. Hade sex idag och fick lite molvärk efter. Så fick jag sist och jag känner att det finns något därinne. Svårt att förklara men känner mig gravid. Kommer tjuvtesta när som helst en annan sak som jag hade glömt som jag kände sist kom igår igen. Ville äta kräm till frukost men kände vid första skeden en smak av kartong och ville nästan kräkas. Bad mannen och barnen smaka men de tyckte inte det smakade så. Kom på att jag hade samma "problem" sist så test blir det när som helst haha ilar även i brösten.
    Åh, det låter ju hoppfullt :) Berätta direkt när du tjuvtestat!!! Vi är också nyfikna!

Kram 
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-09-11 20:52:00 följande:
    RD 6 och minus på gravtest mår fortfarande lika och tror fortfarande på att jag är gravid för symtomen ökar. Inte kan man väl vara skengravid med så mycket symtom???? Usch vad jobbigt att det inte visade nåt
    Men fortfarande vääääldigt tidigt, så inte så konstigt!! Du får vänta några dagar till... 
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-09-11 22:20:21 följande:
    ja jag väntar nog till RD 12 minst.
    Bra det tror jag :) Vi fortsätter hoppas med dig!
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-09-13 12:27:40 följande:
    RD 8 neg tror det är rätt kört orkar inte med detta. Kommer vi aldrig få barn tillsammans???
    Sa vi inte att du skulle vänta till RD12? 
    Klart ni kommer få barn tillsammans! 
  • anmaelli

habanita: åhh... vad tråkigt men skönt att du ändå verkar se det positiva. kram!

• anmaelli

Beklagar alla minus och andra tråkigheten här inne
    Hoppas verkligen ni alla lyckas en dag.  

I morgon börjar en ny serie som heter "Barn till varje pris" på SVT1 som åtminstone jag kommer följa!

• anmaelli
    MiaMorot skrev 2011-10-08 18:54:13 följande:
    Hej alla kämpare!

Jag undrar om ni fick köra den korta eller långa metoden vid era icsi/ivf? skriv gärna oxå vilket landsting ni gick på och om det lyckades :)  
    Hejsan!
    Jag körde långa metoden på RMC i Linköping och är nu gravid i 6:e månaden på vårt första IVF-försök, så jag hoppas att det kommer lyckas :)

Lycka till!! 
  • anmaelli
    MiaMorot skrev 2011-10-08 21:00:27 följande:
    Vad underbart att höra! :)

Vi ska på uppstartsmöte i linköping på onsdag, och jag hoppas vi får köra igång med långa metoden direkt :) Och givetvis hoppas jag det kommer gå lika bra för oss som för er  :) 
    Så spännande! Vem ska du gå hos? Vad är anledningen till att ni gör IVF?

Jag ska hålla tummarna för er på onsdag då! Hoppas ni lyckas!! 
  • anmaelli
    MiaMorot skrev 2011-10-09 09:00:50 följande:

Tack! :)

Vi ska träffa Karin Gunnarsdotter. Jag hoppas hon är bra :) vet du om det görs några undersökningar eller så på infomötet, eller diskuterar man bara igenom hur allt kommer gå till?

Vi ska göra IVF(eller ICSI som jag tror det blir) pga alldels för få antal spermier. I senaste provet hittade de knappt 1 miljon. Men de som fanns var friska och simmade duktigt åt rätt håll å så :)  

Jag är på dag 5 på onsdag så jag hoppas inte vi behöver vänta ytterligare en cykel, utan att vi (eller jag) får börja med spray direkt på dag 21  

Jag har för mig att de gjorde en gynundersökning på infomötet. Och så får du med dig info om vad för mediciner du ska hämta ut... sen har ni löpande kontakt under hela behandlingen.

Jag blev ju tyvärr överstimulerad och inlagd på sjukhus i en vecka, så det är inte att leka med, men det är ju trots allt ganska ovanligt. Men känner mig lite rädd för det när (och om) vi börjar planera syskonförsök så småningom.... men först vill jag att denna bebis kommer ut till oss och mår bra :)

Jag tror inte du behöver vänta en cykel till, men det beror ju lite på hur mycket plats de har just nu. 
    Jag minns inte vad min sambo hade för antal spermier, men de var också få, så jag var helt inställt på att det skulle bli ICSI, men det blev det inte, utan vanlig IVF. Och det blev ju lika bra för det!!

Lycka till igen :)
  • anmaelli
    Bolih84 skrev 2011-12-27 16:51:27 följande:

Har idag testat på självaste testdagen! Fattar inte hur jag kunde hålla mej...
    Och fick fram ett plus Plus !!!
    Kan inte fatta att det är sant!? Vilken julklapp!  Tomte

Åhhh, grattis!! Vad underbart :)

Jag sitter med stor mage efter IVF och  är beräknad till 18 januari.... underbart! Vips så är du här också!
  • anmaelli
    Bolih84 skrev 2011-12-28 18:01:04 följande:
    Var oxå toknervös! Kunde knappt kissa! Tungan ute  Lycka till, det blir alldeles säkert ett plus ska du se!

Tack så mycket allihopa, jag kan fortfarande inte fatta det riktigt.
    Ska iväg och köpa ett clearblue digitaltest imorron och kolla igen!

anlijoos: låter hur underbart som helst! Solig
    Det ÄR underbart och nu är det DIN tur, stort lycka till! och NJUT!
  • anmaelli
    Finfinmamma skrev 2012-01-16 11:22:36 följande:
    Hej alla,

Jag hoppar in här. Behöver lite stöd och uppmuntran. Hoppas jag kan få lite av er...

Har idag precis varit på äggplcok. Första IVF försöket. Min sambo har lågt antal spermier, mig har de inte hittat nåt direkt "fel" på. Dock har jag diabetes typ 1 och äter Levaxin.

Vi har en son sedan tidigare (2,5 år) som kommit till på helt vanlig väg. Ett riktigt mirakel har vi förstått så här i efterhand... Vi har försökt bli gravida igen i ett år och nio månader.

Nu till min lilla undran - jag fick bara ut två ägg. :( Känns så himla trist. Vad är utsikterna för att lyckas tror ni? Någon annan med samma lillaägg resultat som har lyckats få dem befruktade och även blivit gravid?

Tacksam för svar. Jag känner mig så ledsen...

/Finfin 
    Hej och välkommen till tråden!

Jag fick ut hela 17 ägg på vårt första och enda IVF-försök. Jag har för mig att 12 blev befruktade, men inga embryon var av den kvaliteten att de gick att frysa. Jag har hört att det ofta är bättre kvalitet om äggen de är färre, så det kanske bara är positivt att det är så få? Sen blev jag överstimulerad också på köpet så jag tillbringade 1 vecka på sjukhus och 6 veckors sjukskrivning så att få FÖR många ägg är verkligen inte heller att rekommendera. Du ska se att det kommer gå bra ändå :)
  • anmaelli

Hej tjejer!
    Så roligt att denna tråd lever vidare, som någon säger så har den funnits sedan 2010!
    Vi är många som fått (och får!) stöd och hjälp här. Många har också fått sina efterlängtade bebisar, däribland jag. Även om det faktiskt inte blev ICSI för oss utan IVF då mannens spermier var "för bra" när det var dags :)
    Så fortsätt kämpa, snart är det er tur!

Kram från TS

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI