• Meloti

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

anmaelli skrev 2011-05-05 21:24:06 följande:
    Jag tror jag förstår hur du känner. Men försök peppa dig med att  det kan handla om att leva med eller utan barn. Det låter hårt, och jag vill inte såra dig på något sätt, mer peppa dig så att du fixar detta :) Kram
    Absolut tack, men läkaren sa heldre några kilo + än snus. Väger ju ändå mindre fnu än från första besöket. Går hemma för tillfället (sjukskriven) vilket är hopplöst!Men ska resa bort i helgen och nästa vecka har jag mer att göra då tänker man/känner man inte efter lika mycket!!

Kramis
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-05 21:34:18 följande:
    Okej, det är ju jättebra om du både slutat snusa OCH gått ner en massa kilon!  Bra jobbat! Tråkigt att du är sjukskriven. Hoppas inte att det är något allvarligt? Kan tänka mig att det lätt blir att man småäter och känner efter om man är hungrig. Jag försöker göra saker hela tiden för att slippa tänka så mycket. Idag har jag haft ont i magen efter ÄP, men det första jag tänkte på i morse var vad vi skulle göra idag... suck.... jag kan verkligen inte ta det lugnt och blir uttråkad alldeles för lätt. Hoppas kunna vila lite och ta det lugnt i helgen efter ET imorgon bitti. Känns som det vore bra.
    Åhh du har kommit så pass?du ska se att allt går fin fint. Jag blir oxå uttråkad direkt. Har 4 discjbråck iryggen sedan 1 år tillbaka, var tvungen att sluta på jobbet då jag städade i en fabrik och ryggen inte gillade detta. Är bättre nu men sjukskriven än så länge.
    Var gick du någonstanns?ursäkta med 1 mitt minne är helt bortblåst för tillfället, 2 man skriver med så mpnga så man glömmer. Var det din första gång?Hur var det?

Kramis
  • Meloti
    phillie12 skrev 2011-05-06 11:45:39 följande:
    Lycka till idag Anljoos! 
    Återföringen kändes bara som ett liiiitet stick för mig när de förde in katetern. Det är häftigt när man får se på UL-skärmen efteråt var de har lagt den lill*! Det fick vi inte första gången så det var skönt att få se denna gången så man "visste" att den fanns där inne!

Gudars! Jag vågar mig inte på att giss hur mycket jag gått upp under de här försöken, dels att man inte skja träna för mycket under sprutperioden (=inget alls för mig) plus att jag tröståt rätt bra och att man sen "tar tag" i det när man får plus tänkte jag också men nu så ba "Äh, jag ska ändå bli tjock så!" Haha, jättehemskt.  Plus att eftersom jag är så jäkla trött och numer bara dricker en kopp kaffe om dagen så kompenserar jag det med socker = JÄTTEdåligt!

Jävla skit Habanita. *kramar om* Men säger som de andra, roligt att se att du är så hoppfull inför FETen. Men passa på att sörja lite också och krama om varandra och kom sen igen! Det kommer gå bra!

Trevlig helg! Kraaaaaam på er! 
    Bra då är jag inte ensam;))))
  • Meloti
    Hej tjejer (igen)hihi

en fråga idag är 3;e dagen jag ska ta spruta, min mens (blödning)tog slut i tisdags idag kommer det ljusrosa flytningar eller rättare sagt när jag varit på toa och torkar så är det pyttelite på pappret!

Kan det vara något att oroa sig för?

Hoppas alla får en toppen helg och att det gått bra för dig-nlijoos

• Meloti
    HaBaNiTa skrev 2011-05-06 12:24:49 följande:
    Meloti jag blödde lite under sprutandet och allt gick bra fick ut 16 ägg och har precis ruvat på ett och har 6 i frysen så var inte orolig. Det är bara biverkningar ;)
    tack för svaret kram
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-06 15:39:53 följande:
    Hejsan!
    Då är vi hemkomna igen. Dagen har innehållit både hopp och förtvivlan.

Det började med att vi fick veta att 12 ägg blivit befruktande. Superbra tyckte jag! Men sen visade det sig att inga var av särskilt bra kvalitet, så det blev inga till frysen och 2 tillbaka till mig.
    Kändes tungt då jag på något sätt förväntat mig positivt besked...

Men sen så frågade jag om vår chans och då sa hon 46 %, och då blev vi positiva igen, MEN det låter väl ändå FÖR bra om nu embryorna var av dålig kvalitet...? Fattar inte. Just då blev jag mest paff och kom inte på några frågor att ställa.

Hur har era embryorna blivit bedömda?

Kram!
    Du ska se att det går vägen!Tänker på er kramis
  • Meloti

Hej hur går det med er alla?

Idag skall jag få provsvar + tid för VUL.. längtar så!!

Kram på er

• Meloti
    HaBaNiTa skrev 2011-05-10 12:19:34 följande:
    Meloti skönt att de börja hända grejer. Jag fick en tid nästa vecka istället för om 3 veckor känns skönt då vet jag att vi hinner med våran frysis. Hur mår du annars? Kram
    Åhh var härligt, det är ju underbart!

Jag mår bara bra, var lite seg det sista innan sprutorna började men känner ingenting nu!Mest nervös...
    man vågar inte hoppas, samtidigt som jag vill hoppas för detta är det närmaste vi kan komma att skaffa barn.

Jag tror det är viktigt att hoppas & våga... så det kör jag på!!

Så nyfiken på proverna osv..
    Hur är det med dig? Man glömmer så fort sdå antar att jag frågat innan men vilket försök är ni på?

Kramelikram
  • Meloti

proverna såg bra ut och på torsdag blir det VUL...
    Glömde ju fråga (eof är frågan inviduell) men undrade ju på ett ungefär när man gör ÄP efter VUL;)

• Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-10 19:57:05 följande:
    Lite uppdatering från mig är att det känns rätt okej att ruva. Jag var rätt nere efter att inte ha fått något toppembryo och inget till frysen, men nu känns det okej. Jag har nog mentalt ställt in mig på att det inte blir något denna gång, eller så lurar jag mig att jag har ställt in mig på det för att inte bli så ledsen för nånstans hoppas man ju ändå till motsatsen är bevisad. Jag är på RD5 idag. Har innan inte tänkt "fusktesta" men jag kommer nog inte klara mig ända till nästa fredag, den 20/5 då jag har officiell testdag så det blir ev ett test i helgen då jag är på RD 8-10 nånting...om jag inte ångrar mig till dess förstås
    Klart du ska känna att det är okej. Man måste våga tro... Ledsen blir man oavsett om man trott eller ej (tråkigt nog)

Jag vet redan nu att jag inte kommer hålla mig till test dagen ;) Lycka till!!!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI