• pickaboo

Akutsnitt med första barnet, hoppas på vaginalt denna gång men...

Hoppar in här. Dottern föddes med urakut snitt och nu är jag livrdd för att det ska bli snitt. Blir ett år mellan barnen.

Har gått på spec--mvc för samtal (ett samtal) och ska dit igen om några veckor för att göra upp en plan. Hoppas det går bra för oss alla

• pickaboo
    bo74 skrev 2010-11-02 16:12:12 följande:
    Ja hoppas verkligen det går bra! När är det dags? Får jag fråga vad som hände förra gången? Har de sagt om det finns någon risk med värkarbete pga att det är tätt mellan barnen, med tanke på ärret?
    Den 27 december. Jag blev igångsatt och fick värkstormar. Bebisen hoppade ur läge och då la sig navelsträngen runt halsen. Hjärtfrekvensen gick ner och hon hämtade sig aldrig. Silent pattern...

Hon var ute på 10 minuter...
    Hela förlossningsberättelsen går att läsa här!
  • pickaboo

Ja just det. De har sagt att normalt värkarbete inte ska vara någon fara men om man måste ha värkstimulerande dropp så måste man mäta trycket i livmodern (sätter elektroder på insidan) så att manvet hur den klarar det...

• pickaboo

Jag vet inte hur det är med epidural men just eftersom jag hört att man gärna sätter värkstomulerande då så vill jag gärna slippa den...

När är det dags för er andra?

Svar på tråden Akutsnitt med första barnet, hoppas på vaginalt denna gång men...