Inlägg från: elvira78 |Visa alla inlägg
  • elvira78

Influensavaccin - varför?

Läste idag att man rekommenderar gravida att vaccinera sig mot årets influensa, speciellt om man inte är vaccinerad mot svininfluensan. Jag valde förra året att inte vaccinera mig mot svininfluensan eftersom jag inte gillar vaccin. Är nu i v 25 och vill helst INTE vaccinera mig. Nån som vet VARFÖR man måste vaccinera sig? Är det farligt för barnet om jag får influensa? Jag hade influensa i v 7 och då fick jag hela tiden höra att det var helt ofarligt för fostret.  Svininfluensan trodde jag inte var aktuell längre???

Någon som vet? Är man korkad om man INTE vaccinerar sig? 

• Svar på tråden Influensavaccin - varför?
  • elvira78

Usch, det är jättesvårt det här!

Ni som tagit vaccinet - vet ni om det är för mammans skull eller för bebbens skull som de rekommenderar att man ska ta det. Känns som jag hellre tar en "värre" släng av influensa så länge det "bara" drabbar mig. Men om det kan vara farligt för bebisen känns det ju annorlunda. Det är så svårt det här - vill verkligen inte ta vaccinet. Men skulle ju aldrig förlåta mig själv om jag blev sjuk och det skulle påverka barnet negativt.

Era synpunkter? 

• elvira78

Annroll: usch, du verkar ha råkat ut för min största skräck - förlora ett barn i magen när man bara väntar på att det ska vara redo att komma ut. Förstår verkligen att du är orolig, du tror/vet alltså att det finns en risk för missfall vid vaccinering?

• elvira78

Millan - jo enligt den texten så låter det ju hur bra som helst. Men vet inte. Lutar åt att jag inte tar det. Men tänk om det är ett beslut jag får ångra resten av livet... 

På tal om vaccin - helt galet, men jag är immun mot Röda Hundvaccinet. Har tagit det både i skolan och i frebruari i år eftersom det visade sig att jag inte var immun. Nu har det visat sig att jag fortfarande inte är det - vaccinet tar alltså inte på mig. Hur vet man att detta då skulle göra det? Att ta vaccin i onödan känns ju extra hm... onödigt.   

Svar på tråden Influensavaccin - varför?