Influensavaccin - varför?
Jag är i 19:e veckan och vaccinerade mig häromdagen. Jag tror mer på vedertagen forskning och medicinsk expertis än på rykten om att foster dött och dyl. T ex tonårstjejen i U S A som helst plötsligt bara kunde gå baklänges efter vacc mot svininfluensa? Men allvarligt - hur kan man bara gå på något sådant?
Jag tror att forskare och läkare i Sverige som rekommenderar vaccination är bättre på att bedöma risker och efter det rekommendera vaccination eller ej, än vad gemene man är!
Tror ni att svenska läkare och socialstyrelsen VILL att foster ska dö eller bli skadade? Om det var så att mor och foster löpte större risk att bli skadade av biverkningar av vaccinationen än av själva influensan, så skulle de väl inte rekommendera vaccination?
Eller tror ni att ni är bättre rustade att bedöma riskerna än vad expertisen är? Eller tror ni att det pågår någon sorts enorm komplott och att Sveriges sjukvårdspersonal är förda bakom ljuset på något sätt?
Jag menar - alla gör ju som de vill, men jag kan bara inte förstå hur man kan vara RÄDD för en influensavaccinering?