Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
Hej hej!
Vill packa BBväskan nu, men kommer inte till skott... Kan bero på röran vi har här nu när vi fixar till ett nytt rum till Nils. Kan det inte bara bli klart fort! Typ imorgon?! Dåligt tålamod - kan man skylla det på hormonerna också tror ni?! ;)
Var hos BM igår. Blodtrycket var perfekt, hb:t kollade hon inte för det var inte så länge sen. Magen mätte 35-36 cm (!!!!) vilket motsvarar en fullgången enlingsgrav. Inte så konstigt att det är trångt och trycker och pressar åt alla håll... Och så lyssnade vi på hjärtljud. Ettan verkar ligga kvar nedåt och de slagen hittade hon direkt, 150/min och på ungefär samma ställe som senaste fyra ggr eller så. Men.. tvåan hittade hon inte på en låååång stund! Jag hann tänka "ska jag börja bli orolig nu". Tydligen har hon flyttat sig och ligger som tvärs över magen högt upp vid revbenen! Med huvudet på syrrans fötter isf. Där fick jag ytterligare en förklaring till trycket mot revbenen och det generösa måttet.... haha! Nåväl, 130 slag hade hon. Tack och lov! Har inte varit nervös förrän idag över det... Rör de sig verkligen båda två? Osv osv... Det känns långt till nästa TUL, 8/3.
Appropå kläder så har vi en del smått i stl 40/44/50 och jag hoppas att det räcker.
annelian: H&M har också.. (eller hade iaf när jag köpte 2008) och Åhléns och Lindex... Sedan brukar man kunna hitta på Babyland och liknande.
Ha det fint allihop!