Tillbaka från BM. Nu har SF-måttet stuckit upp till 45cm(!) på en vecka (40,5 för en dryg vecka sedan). Egentligen ska kurvan plana ut nu men min sticker uppåt brantare vilket BM reagerade på. Hon ringde tom läkaren som gjorde UL i onsdags för att fråga honom en extra gång. Dessutom har mitt blodtryck stigit ytterligare (men ingen äggvita, så ingen havandeskapsförgiftning). Karpaltunnelsyndromet är värre, samlar jättemycket vatten - känns sammantaget som att min kropp börjar säga ifrån...
Min BM menade iaf att det kunde absolut vara läge för igångsättning nästa vecka, bara tappen är någorlunda mogen. För barnens del spelar det ingen roll om de kommer redan nu, och hon tyckte absolut man skulle ta hänsyn till hur jag mår. Hon är väldigt bra!
Så håll tummarna tjejer att min tapp är förkortad och förmjukad på måndag när doktorn ska titta (och ev göra en hinnsvepning el åtminstone pilla på den för att irritera den lite tyckte BM). Tänk om vi faktiskt får träffa A och B nästa vecka?! *längtar*