Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

Yasmin: råkar du veta vilket avsnitt av Förlossningskliniken du såg där det var tvillingar som föddes vaginalt? Jag ser att de går i repris och skulle kunna spela in det (på nätet finns det bara på Premium vilket kostar pengar). Jag hittar att avsnitt 9 gick i tisdags kl 10:50 men ovan verkar det som om du såg det i onsdags???
    http://www.tv4.se/1.516659/forlossningskliniken?episodeId=1.591408
    Hittar inget som gick i onsdags 10:50?

• mugglesfan

annelian: grattis till den goda sömnen! Mina värden har varierat ganska mycket emellanåt. Ibland har vår förra donator (som alltid varit mindre) legat -18% och ibland har de legat väldigt lika. Men vi har haft samma doktor hela tiden. Jag tror att det slår en del på de få millimetrar som de klickar markören på skärmen. Längst ner till höger syns dateringen (tex v 29+3) och jag kan se att det slår flera dagar ibland när han ändrar markören en millimeter åt något håll. Så jag tror inte du behöver oroa dig. Vår doktor har inte heller mätt flödet i navelsträngen de sista gångerna, han verkar mer säkerställa att de växer, och följer sina kurvor.

• mugglesfan

Yasmin: nej FK krånglar alltså! Jag är lite orolig för det med, har ännu inte fått besked av dem. Lycka till och hoppas att de ändrar sig (hur skulle du kunna jobba?!).

ErikaMaria: usch vad jobbigt med illamåendet men nu är det väl snart ok att de kommer? Du är väl snart i v34 du med va?

Love: ja tänk imorgon får du träffa dina älsklingar! *avundsjuk*

Jenpuh: ååååhhhh, vilka sötnosar!!!!  Sådär vattniga flytningar fick jag också när jag födde min dotter. Hade det i ca 3 dagar innan slemproppen gick och det satte igång på riktigt.

Själv mår jag rätt hyfsat. Orkar inte så mkt på dagarna, drar ner tempot ytterligare nu. Idag ska jag tex inte göra ngt alls. ska bara sitta och sola mig på altanen Igår var vi och köpte lite mer krukor och blommor till trädgården och sedan en glass på kajen inne i centrala Gbg, och det var i överkant (men man vill ju göra lite saker också även om man knappt orkar). Jag har mest sd, inga värkar alls än.

• mugglesfan

Yasmin: vilken kanal är det på? Jag hittar inte Förlossningskliniken på tv4+ idag...?

• mugglesfan
    Mamma till 3 M skrev 2011-04-11 14:02:03 följande:
    mugglesfan: 33 fulla veckor på torsdag .. vill att dom ska stanna tills minst 34 fulla , vore skönt!

yasminh: Blev inte ett dugg klokare hos BM idag, men mina värden ser ialf bra ut så det är ju positivt :P
    Just det ja, det är ju du och ajg som ligger så himla lika (borde jag ha kommit ihåg). 33 fulla veckor för mig på fredag Jag är redo att åka till förlossningen typ himla snart, känner mig både kroppsligt och psykiskt redo. Men det vore bra om de kunde stanna till v35 ca. Men sen får de gärna komma!
  • mugglesfan

Love: lycka till idag, hoppas du får träffa dina två små!

Imorgon ska jag på TUL igen, hoppas på att krabaterna har gått upp lite till (sist vägde de ca 1400 gr och det var 2v sedan).

• mugglesfan

Yasmin: attans tv4 Fakta har vi inte   Vad konstigt att BM inte tog blodtrycket med en gång? Mitt blodtryck mäts varje gång jag är där (varannan vecka), samtidigt med att de tar hb, blodsocker och urinprov.

Förresten ligger våra tvillingar precis lika: vår 1:a (Ada) ligger med huvudet neråt och Beda ligger i tvärläge. Men när ettan är ute försöker de styra tvåan till rätt läge, så det enda som är viktigt är att ettan ligger med huvudet neråt (enl min läkare).

TUL gick bra! Ada och Beda väger nu 1800+1900 gr var plus att de har väldigt gott om fostervatten (som vanligt), så inte så konstigt att det känns tungt för mig nu. De vägde 1400gr var för 2v sedan så de har verkligen växt till sig. Och de är pigga och livliga i magen så doktorn var väldigt nöjd. Men  vi ska på nästa TUL om 2v för han vill följa upp att det inte blir ngt mankemang så här i slutet.

• mugglesfan

Måste vara så att Love fick sitt snitt igår väl? Eftersom hon inte hörts av menar jag... Nu börjar det seriöst ploppa ut ungar

• mugglesfan

ErikaMaria: ja du hade helt rätt med att de skulle växa till sig mer nu på slutet! Usch, vad obehagligt med svimningarna!!! Hoppas du får en snittid snart!

Yasmin: men det var värst då! Lycka till med förlossningen!

Här i Gbg stoppar de ingen förlossning när man nått 34+0(?). Så jag har samma mål som Annelian och dit når jag nästa fredag, på Långfredagen. Har de inte kommit efter påsk så kanske jag börjar storstäda hela huset...

FrökenJo: jag är inte så säker på att min etta är fixerad tyvärr men den verkar föredra att ligga neråt så jag hoppas den förblir så.

• mugglesfan

Samma mål som ErikaMaria skulle det vara...

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!