Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
Jag tror inte det betyder ngt att hjärtljuden diffar. Det har de gjort på mina varje gång BM har mätt, trots att de är enäggs. Jag tror hjärtljuden tex går upp om barnen rör sig mot om de vilar (vilopulsen är ju lägre). Så om den ena sparkar och lever runt medan den andra är lugn, kan det nog bli helt olika hjärtljud. Det har skilt ca 20 mellan mina; 120 + 140.
FrökenJo: jag hade några oroliga dagar i början av veckan. Tyckte att både Ada och Beda var ovanligt lugna, inte alls så "pigga" som de varit dagarna innan. Men när jag sedan tänkte logiskt på det så har de ju faktiskt rört sig men inte lika häftigt som dagarna innan. Vilka krav man har va?! Så länge de rör sig varje dag behöver du inte vara orolig. Om du inte känner ngt alls av den ena är mitt tips att lägga sig tex i sängen så att magen trycks in lite, så att det blir trångt på den sidan. Då ska du se att det börjar sparka
Men jag tänker att de kanske har lite lugnare dagar när de växer mera; de kanske behöver sin energi till att öka i vikt tex. Ingen aning, men så försöker jag tänka iaf...
Idag har jag haft fönsterputsaren här; vad skönt med rena fönster nu när vårsolen börjar skina in! Det är livskvalitet att betala för (särskilt som vi har rätt många stora fönster).